Učitelia sa obávajú, že nedokážu rozlíšiť prácu žiaka a umelej inteligencie
Učitelia sa obávajú, že nedokážu rozlíšiť prácu žiaka a umelej inteligencie, ukázal prieskum Univerzity Cyrila a Metoda v Trnave. S pojmom umelá inteligencia sa stretlo takmer 97,5 percenta žiakov, pričom 48 percent z nich ju aj vyskúšalo.
"Najčastejším spôsobom využitia je pritom pomoc pri hľadaní informácií o rôznych témach, ktoré ich zaujímajú, pomoc s prekladom textu do cudzieho jazyka a písaním školských úloh, uviedol Krajčovič Univerzity Cyrila a Metoda v Trnave.
Prieskum sa realizoval v období od 21. marca do 17. apríla na vzorke 474 žiakov a 87 učiteľov stredných škôl. Z výsledkov ďalej vyplynulo, že 33 percent žiakov vníma umelú inteligenciu rovnako z hľadiska prínosov a rizík, 25 percent vníma viac prínosov ako rizík a takmer 28 percent nemá na porovnanie prínosov a rizík AI názor.
O umelej inteligencii, jej využití, prínosoch a rizikách nehovorilo so svojimi učiteľmi 50 percent žiakov a 41 percent uviedlo, že tému AI s učiteľmi spomenuli na vyučovacej hodine. (TASR)
Ďalšie príspevky z rubriky: Domov
Karikatúra dňa od Sliackeho: Slovenskí fanúšikovia prichádzajú
(SME)V jednom z útvarov Ozbrojených síl utrpel profesionálny vojak strelné zranenie.
(TASR)Ak sa Lev XIV. neodkloní od cesty, ktorou sa vydal František, kardináli mali šťastnú ruku. Píše šéfredaktorka Beata Balogová.
(SME)Predseda parlamentu Raši prijal správu o zvolení nového pápeža Leva XIV. s radosťou a hlbokou úctou. Čítaj ďalej
Zvolenie pápeža je podľa hnutia Slovensko novou nádejou pre obnovenie pokoja. Čítaj ďalej
Na košickom proteste vystúpil aj Juraj Šeliga z Demokratov. Organizátori odhadujú, že prišlo približne 3000 ľudí. Čítaj ďalej
"Teším sa, že máme nového pápeža, ešte musíme mať nového premiéra," povedal na proteste Alojz Hlina z SaS. Čítaj ďalej