Hrozí zosuv vozovky. Dopravu na ceste pod Strečnom obmedzili
Dopravu na ceste pod Strečnom obmedzili pre degradáciu oporného múru. Hrozí zosuv vozovky alebo podložia múru.
Riaditeľa Investičnej výstavby a správy ciest Slovenskej správy ciest v Žiline Brečku hrozí zosuv vozovky, prípadne rozpad podložia, ktoré je súčasťou oporného múru.
Doplnil, že v najbližších dňoch sa budú zaoberať zmenou organizácie dopravy. "Už teraz sa pripravujeme na reorganizáciu dopravného značenia v danom úseku, aby sme sa vyhli kolónam, výlukám a kolíznym situáciám. Ideme to konzultovať s Výskumným ústavom dopravným v Žiline, aby našiel varianty na presmerovanie dopravy za pomoci vodorovného a premenlivého dopravného značenia," povedal Brečka.
Zmluvu na dodanie projektovej dokumentácie, z ktorej vyjde technické riešenie sanácie svahu a oporného múru, podľa neho podpísali 26. januára.
"Projekt by mal byť dodaný v mesiacoch apríl až máj. Po konzultácii s odborníkmi sú dva varianty – injektovanie svahu pilotmi alebo kotvami. To už nechávame na projektanta. Od toho sa odvíja aj predbežná cena diela a doba realizácie. Pri veľmi rýchlom riešení by mohol byť dodávateľ známy v letných mesiacoch. Pri komplikovanejšom variante by sme pristupovali k podpisu zmluvy možno pred zimou alebo v zimných mesiacoch," doplnil Brečka.
Generálny riaditeľ VÚD Žilina Ľubomír Palčák upozornil, že na danom úseku cesty I/18 je dnes intenzita dopravy viac ako 30-tisíc vozidiel a podiel ťažkej kamiónovej dopravy je zhruba 30 percent.
"Aj v minulosti sa hľadali riešenia na rekonštrukciu úseku a zmenu dopravy, aby tam bolo menšie zaťaženie. Vždy sa to odbíjalo tým, že v roku 2023 budeme mať hotový Tunel Višňové na diaľnici D1. A až potom sa urobia väčšie opatrenia a opravy. Dnes vidíme, že rok 2023 je nereálny a rok 2024 takisto. Sú tu nejaké sľuby na rok 2025. Ale pri stave súťaží na technológie a ostatné veci súvisiace s tunelom to nevidím reálne," skonštatoval.
Dôraz by sa mal podľa neho klásť na bezpečnosť a prejazdnosť tohto úseku. "Alternatíva náhradných trás je veľmi zlá. Tranzit východ – západ je skôr po R1 a cez Terchovú. Ale to sú desiatky kilometrov, čo nerieši situáciu. Je na správcovi komunikácie, aby s projektantom urýchlene našiel riešenie tohto kritického úseku. Bojím sa však, že ak sa tu znova začnú problémy z pohľadu vysúťaženia, môže sa pokojne stať, že aj rok budeme mať takto kritický úsek," uzavrel Palčák. (TASR)
Ďalšie príspevky na tému: Doprava
Premávka električkovej linky 4 v bratislavskej Dúbravke je obnovená v plnom rozsahu. Čítaj ďalej
Z dôvodu nehody na križovatke Saratovská - Repašského v bratislavskej Dúbravke nepremávajú električky číslo 4. Čítaj ďalej
Železnice sprístupnia po siedmich mesiacoch trať medzi Žilinou a Rajcom. Osobné vlaky ďalej nebudú premávať.
(My Regióny)Vodiči sa na diaľnici D1 v smere z Trnavy do Bratislavy pred zjazdom na Voderady zdržia asi polhodinu. Čítaj ďalej
Jednu z najväčších dopravných stavieb v Žiline dokončia železnice budúci rok. Do letného šampionátu otvoria podchod.
(My Regióny)Na D1 v smere do Bratislavy sa zrazilo šesť áut. Úsek je prejazdný iba v pravom, odbočovacom jazdnom pruhu.
(TASR)Úsek diaľnice D1 za Bratislavou je už v oboch smeroch k dispozícii motoristom. Čítaj ďalej
Polícia vyšetruje zrážku auta a chodca, ktorá sa stala na hlavnom ťahu medzi Veľkou Mačou a Sereďou v okrese Galanta. Čítaj ďalej