Nový harmonogram električkovej trate v Petržalke ešte nie je hotový
Harmonogram stavby električkovej trate v Petržalke v úseku od Jungmannovej po Janíkov dvor nie je stále hotový, uviedla hovorkyňa Bratislavy Dagmar Schmucková s tým, že rokovania by mali byť ukončené v najbližších týždňoch.
"V súčasnosti sa nachádzame v závere komunikácie so zhotoviteľom v otázkach harmonogramu s reálnym predpokladom ukončenia v priebehu najbližších týždňov," skonštatovala Schmucková.
Nedosiahnutý stavebný míľnik
Stavebné práce tak pokračujú podľa pôvodného harmonogramu, podľa ktorého však nebol pre sklz v prácach dodržaný napríklad druhý míľnik. Ten sa mal pôvodne dosiahnuť v druhej polovici novembra, no nestalo sa tak. Niektoré práce boli vtedy hotové na 25 či 44 percent, niektoré však na nula percent. Mesto avizovalo úvahy o uplatnení zmluvnej pokuty.
"Na túto tému so zhotoviteľom komunikujeme, v rámci rokovaní je potrebné si v tejto veci vypočuť aj druhú stranu," poznamenala Schmucková.
Schvaľujú sa financie
Zdôraznila, že zámerom obidvoch zmluvných strán je postaviť električkovú trať podľa revidovaného harmonogramu a v požadovanej kvalite.
V súčasnosti pokračuje aj proces schvaľovania žiadosti o nenávratný finančný príspevok i následného podpisu zmluvy, keďže väčšina nákladov má byť hradená z eurofondov.
Žiadosť podal magistrát vlani v októbri, jej schválenie sa očakáva v januári.
"Zatiaľ nič nenasvedčuje tomu, aby pôvodný zámer ukončiť proces do konca januára nebol naplnený," odpovedal Schmucková na otázku, či je avizovaný termín stále reálny. Pôvodne sa hovorilo o auguste 2022.
Trať sa spustí najskôr o dva roky
Výstavbu trate za vyše 70 miliónov eur bez DPH v úseku Bosákova - Janíkov dvor spustili minulý rok koncom novembra. Väčšina nákladov má byť hradená z eurofondov a mesto deklaruje, že neprepadnú.
Stavbu realizuje vysúťažená skupina dodávateľov zo Združenia NS MHD Petržalka (spoločnosti Aldesa Construcciones Polska a Aldesa Construcciones).
Práce boli v minulom roku na niekoľko mesiacov výrazne utlmené z dôvodu rokovania o dodatku pre zdražovanie stavebných materiálov. Opätovne sa po dohode s konzorciom rozbehli v polovici augusta 2022.
Primátor Bratislavy Matúš Vallo potvrdil, že projekt sa nestihne dokončiť v pôvodne plánovanom termíne, teda do konca roka 2023. Stavbu by mali ukončiť v roku 2024, električka by mohla začať jazdiť v prvej polovici roka 2024. (TASR)
Ďalšie príspevky na tému: Doprava
Ďalšia etapa rekonštrukcie D1 za Bratislavou si vyžiada uzáveru, tentoraz v smere z Trnavy. Začne sa v piatok večer.
(TASR)Premávka električkovej linky 4 v bratislavskej Dúbravke je obnovená v plnom rozsahu. Čítaj ďalej
Z dôvodu nehody na križovatke Saratovská - Repašského v bratislavskej Dúbravke nepremávajú električky číslo 4. Čítaj ďalej
Železnice sprístupnia po siedmich mesiacoch trať medzi Žilinou a Rajcom. Osobné vlaky ďalej nebudú premávať.
(My Regióny)Vodiči sa na diaľnici D1 v smere z Trnavy do Bratislavy pred zjazdom na Voderady zdržia asi polhodinu. Čítaj ďalej
Jednu z najväčších dopravných stavieb v Žiline dokončia železnice budúci rok. Do letného šampionátu otvoria podchod.
(My Regióny)Na D1 v smere do Bratislavy sa zrazilo šesť áut. Úsek je prejazdný iba v pravom, odbočovacom jazdnom pruhu.
(TASR)Úsek diaľnice D1 za Bratislavou je už v oboch smeroch k dispozícii motoristom. Čítaj ďalej