BRATISLAVA – Zdražovanie na začiatku roka a s ním spojená opatrnosť pri nakupovaní stlmili aj predaj osobných áut.
Obchodníci hlásia, že v januári a februári ich predali o 1,6 percenta menej ako vlani v rovnakom čase.
„Auto je luxusný tovar a ľudia si ho kupujú len vtedy, ak majú voľné peniaze,“ hovorí analytik Ľudovej banky Mário Blaščák.
Obyvatelia Slovenska kúpili v januári a februári 7910 osobných áut a 665 malých úžitkových vozidiel. V medziročnom porovnaní je to menej o takmer 90 áut.
Najpredávanejšou značkou je už tradične Škoda s vyše 40-percentným podielom na trhu. Nasleduje nemecký Volkswagen a trojica francúzskych značiek Peugeot, Renault a Citroen.
Predaj áut neklesá len na Slovensku, ale v dôsledku globálneho hospodárskeho útlmu aj v ostatných vyspelých krajinách, Spojené štáty, Nemecko či Rakúsko nevynímajúc. (tv)