2. KOLO HRY GÉNIUS TU - KLIKNITE
1. Charakteristika hry
Génius je dvojkolová vedomostná hra určená všetkým čitateľom denníka SME. Hráči odpovedajú na otázky uverejnené počas dvoch dní v denníku SME prostredníctvom SMS. Cieľom hry je zodpovedať čo najviac otázok správne v čo najkratšom čase.
2. Priebeh hry
Hra je rozdelená do dvoch herných dní. V prvý herný deň, v piatok 14.1.2005, zverejní denník SME prvých 12 otázok, ktoré budú o 6.00 zverejnené aj na internetovej stránke SME. Hráči môžu posielať svoje odpovede od 6.00 do polnoci. SMS zaslané po konci prvého herného dňa sa budú považovať za odpovede na otázky druhého herného dňa.
V druhý herný deň, v sobotu 15.1.2005, bude obdobným spôsobom zverejnených druhých 12 otázok. Úlohou hráčov je odpovedať na ne za rovnakých podmienok ako platia v prvý herný deň.
SMS zaslané pred začiatkom herného dňa nie je zaradená do hry.
3. Otázky
Otázky prvého herného dňa budú faktografické, v druhý deň budú zamerané na inteligenciu a logické usudzovanie. V každý deň budú spolu s otázkami uverejnené aj štyri možné odpovede. Správna bude vždy práve jedna z možností.
4. Zasielanie odpovedí
Možné odpovede na každú otázku budú označené písmenami a) až d). Písmeno e) bude vždy označovať možnosť „Neviem“. V každý herný deň zašle hráč odpovede na všetky otázky v jednej SMS v cene 6 Sk vrátane DPH na telefónne číslo 6661.
V úvode SMS napíše hráč kľúčové slovo „gen“, pričom nezáleží na veľkosti písmen. Ak nie je táto podmienka splnená, správa nie je zaradená do hry.
V texte SMS uvedie hráč písmená označujúce jeho odpovede v tom poradí, v akom nasledujú otázky. Hráč musí odpovedať na každú otázku a jeho SMS sa teda musí skladať z 15 písmen, pričom písmená označujúce odpoveď na otázku musia dodržiavať poradie otázok. Písmená nesmú byť oddelené medzerami ani inými znakmi.
Príklad – ak chce hráč určiť
- a) ako odpoveď na otázku číslo 2,
- c) ako odpoveď na otázku číslo 5,
- b) ako odpoveď na otázku číslo 8,
- a) ako odpoveď na otázku číslo 9
a na ostatné otázky (t.j. otázky číslo 1, 3, 4, 6, 7, 10, 11, 12) nevie odpovedať, text jeho SMS bude mať tvar:
gen eaeeceebaeee
Každý hráč môže poslať viacero SMS s odpoveďami, posudzovať sa však bude len posledná. Takýmto spôsobom je možné aj opraviť predchádzajúcu nesprávnu odpoveď.
5. Vyhodnotenie
Za každú správnu odpoveď získava hráč jeden bod. Za každú nesprávnu odpoveď hráč jeden bod stráca. Ak hráč využije odpoveď e) a odpovie „Neviem“, tak za otázku žiaden bod nezíska ani nestratí.
O poradí hráčov rozhoduje vyšší súčet bodov za oba herné dni. Pri rovnosti bodov rozhoduje nižší čas potrebný na zodpovedanie otázok, určený ako súčet časov za oba herné dni. Pri rovnosti bodov aj času rozhoduje o poradí žreb.
Správne odpovede na otázky budú zverejnené v denníku SME v pondelok 17.1.2005. Výsledky súťaže spolu s menami šesťdesiatich najlepších hráčov budú zverejnené v denníku SME v utorok 18.1.2005.
6. Informácia o poradí
Každý hráč dostane po odoslaní svojich odpovedí spätnú SMS, v ktorej dostane informáciu o počte bodov, ktoré v danom hernom kole získal. Na základe týchto informácii si bude môcť po skončení hry vypočítať svoj výsledný bodový zisk a čas a porovnať sa s najlepšími.
Po skončení hry až do 19.1.2005 si môže každý účastník vyžiadať SMS s informáciou o svojom konečnom poradí tak, že zašle SMS v tvare „gen i“ na číslo 6661. Cena SMS je 6,- Sk vrátane DPH.
7. Ceny
Prví piati hráči v poradí získajú hodinky TISSOT.
Hráči na šiestom až päťdesiatom piatom mieste získajú tričká.
Všetci hráči budú zaradení do zlosovania o digitálny fotoaparát.