home banking – je určený pre veľkých klientov, ktorí posielajú niekoľko platobných príkazov denne. Softvér, ktorý dodá banka, umožňuje prepojenie s informačným systémom podniku, takže operácie sa môžu automaticky previesť do účtovníctva. Klient potrebuje modem a telefónnu linku.
internet banking – určitá obdoba home bankingu, ale klient nepotrebuje špeciálny softvér. Stačí pripojenie na internet, kde si po otvorení stránky banky stačí vybrať voľbu internet banking a správne sa identifikovať.
WAP banking – je v podstate internet banking upravený na možnosti mobilných telefónov.
mail banking – čiastočne využíva možnosti internetu. Prostredníctvom elektronickej pošty môže klient získať prehľad o obratoch na účte.
telefón banking – je bezkonkurenčne najjednoduchšou komunikáciou s bankou, keď klientovi stačí prístup k telefónnej linke.
GSM banking – využíva možnosti mobilnej telefónnej siete. Banka môže klientovi posielať SMS (krátke správy) o pohyboch na účte. Pridaním bankového menu do SIM karty môže klient aj aktívne riadiť svoj účet.
pasívne služby – klient nemôže robiť pohyby na účte, ale len sledovať zostatky.
aktívne služby – umožňujú zadávanie platobných príkazov.
(gk)