Aj takéto zaujímavosti sa dozviete v knižke Milana Mikoláštíka Komunikační dovednosti v praxi, ktorú vydalo vydavateľstvo Grada. Je to samozrejme kniha o komunikácii, a takých je na trhu viacero. Mikoláštíkova rozsiahla publikácia sa však nezameriava iba na určitú oblasť, ale pokrýva všetky oblasti uplatnenia komunikačných zručností. Preto je určená všetkým, ktorí majú pocit určitého hendikepu v tejto oblasti a chcú sa zdokonaliť.
Oblastí, ktorých sa táto kniha dotýka, nie je málo - dobré komunikačné schopnosti potrebujú pracovníci na všetkých druhoch pracovísk a pri celom spektre činností: pri výberových pohovoroch, pri vedení pracovných porád, pri telefonovaní, aj pri písomnej komunikácii, pri spolupráci s médiami aj so zahraničnými partnermi či zákazníkmi.
„Pre interpersonálnu komunikáciu nie je nič také dôležité ako nácvik,“ hovorí v úvode knižky Milan Mikoláštík. Autor ďalej vysvetľuje, že i keď tento nácvik môže robiť každý sám, lepšie sú semináre a tréningové sústredenia. Knižka však môže poslúžiť ako teoretické zázemie, ktoré je treba poznať a pri výcviku používať.
Úvodné kapitoly sú venované základným poznatkom v oblastiach: osobnosť človeka a jeho postaveniu v kontexte komunikácie, sociálne vnímanie, interpersonálne vzťahy a počúvanie, verbálna a neverbálna komunikácia.
Praxi sa venuje ďalšia časť knihy v témach: sebaprezentácia a vystupovanie pred publikom, skupinová komunikácia a tímová práca, vystupovanie manažéra, obchodné vyjednávanie, prijímacie a hodnotiace pohovory a sociálny výcvik.
Autor: gal