Každý musí cítiť, že môže ovplyvniť výsledok

Ing. IVANOVI ŠTEFANCOVI, Phd. MBA bola udelená cena Dale Carnegie Leadership Award za jeho prácu v pozícii generálneho riaditeľa Coca-Cola Beverages Slovakia. Táto medzinárodná cena bola po prvýkrát udelená firme na Slovensku. “Je to zásluha ľudí, ktorí p

Prečo teda u vás chodia ľudia do práce?
„Najdôležitejšie je, že vidia zmysel vecí, ktoré robia. Nepodceňujem finančnú motiváciu, ale tá je krátkodobá. Človek potrebuje prácu, ktorá ho zaujíma, dobrých kolegov a prostredie, kde má šancu realizovať sa. Je prirodzené, že keď niekto niečo musí, nechce sa mu do toho. Preto sa snažíme, aby ľudia sami chceli dosiahnuť výsledky.“
Týka sa to aj radových pracovníkov?
„Každý musí cítiť - či je robotník, vodič vysokozdvižného vozíka alebo manažér - že dokáže ovplyvniť výsledok. Pravidelne robíme stretnutia, na ktorých definujeme svoje úlohy a cieľ. A všetci sú hodnotení za to, či sme boli schopní dosiahnuť ho. Podľa toho sú samozrejme ľudia aj odmeňovaní.“
Nemali ste problém s tým, že by ľudia nechcú vytŕčať a preto sa radšej neangažujú?
„Predovšetkým, slovo problém u nás neexistuje. Nebolo to jednoduché. Preto sme vytvorili tímy ľudí zo všetkých profesií a hovorili sme o veciach, ktoré treba riešiť. A postupne ľudia začali prichádzať s nápadmi. Ale dôležité bolo, aby si uvedomili, že keď prídu s nápadom, majú šancu, ale aj zodpovednosť za jeho realizáciu. To pomohlo postupne prelomiť bariéru.“

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Keď sme začínali, ľudia ešte necítili s firmou. Naši zamestnanci majú rôzne výhody – napríklad nárok na prídel našich nápojov mesačne. Samozrejme, každý bol rád, ale aj tak si niektorí najviac cenili to, čo vyniesli zo závodu bokom. Ale prístup ľudí sa zmenil. Nedávno sa jeden pracovník pokúsil prepašovať cez vrátnicu nápoje. Ešte predtým, ako by to jeho vedúci na druhý deň riešil, mal tento človek na skrinke napísané „zlodej“. To bolo stanovisko jeho kolegov.


 

 

Ako je to s ďalším vzdelávaním u vás?
„Máme záujem udržať si ľudí, preto hľadáme skôr ľudí na nižšie pozície a postupne ich vychovávame na vyššie posty.“
Takže sa u vás dá vypracovať z robotníka na manažéra?
„Vedúci výroby začínal ako robotník, obchodný riaditeľ ako obchodný zástupca. Vzdelávali sa, dnes hovoria plynulo po anglicky. Pre nás má väčšiu cenu ten, kto je ochotný učiť sa. Nikoho nenútime, ale snažíme sa vyprovokovať záujem – kurzy platíme len tým, ktorí sú na nich úspešní.“
Zamestnávate aj absolventov?
„Áno, naša filozofia je zamestnať skôr mladých. Záleží to od profesií, ale starších je menej. Zrejme je to našimi požiadavkami a súvisí to aj s výkonmi, ktoré sú schopní podávať skôr mladší. Vo výrobnom závode je priemerný vek vyšší, ako v top manažmente.“
Čo je podľa vás najdôležitejšie pre vytvorenie firemnej kultúry?
„Firemná kultúra sa nedá vytvoriť násilím. K jej dobudovaniu nám veľmi pomohol systém mimopracovných akcií. Spoločné športové akcie sú výborné. Podporujú atmosféru súťaživosti, spolupatričnosti aj tímovej práce. A vo chvíľach oddychu sa často vyriešili pracovné otázky ľahšie ako na pracovných poradách.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: gal

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 693
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 484
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 734
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 482
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 470
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 530
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 005
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 174
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu