Podľa analýzy časopisu Prague Business Journal, ktorý citoval Hlas Ameriky, sa šance Slovenska získať ďalšiu automobilku v porovnaní s Českom, Maďarskom alebo s Poľskom zvyšujú. Analytici to pripisujú práve psychologickému efektu rozhodnutia francúzskej automobilky. „Nový závod posunie Slovensko v boji o prilákanie automobilky Hyundai a pomôže mu ‚zaradiť‘ vyššiu rýchlosť,“ píše Prague Business Journal.
Slovenské oficiálne inštitúcie v posledných mesiacoch niekoľkokrát pripustili, že rokovania o umiestnenie ďalšej automobilovej investície prebiehajú, ale identifikáciu výrobcu odmietali. Hyundai sa spomínala len ako jedna z automobiliek, ktoré majú o Slovensko záujem.
Minister hospodárstva Róbert Nemcsics po zasadaní vlády spomenul nielen Hyundai, ale aj dôvody jeho záujmu o Slovensko. „Naše šance na získanie Hyundaia sú dobré. Sú založené na fakte, že sme hospodárske reformy začali skôr než naši konkurenti. Daňové bremeno podnikov na Slovensku vo výške 19 percent bude nižšie, než môže ponúknuť Česká republika,“ tvrdil Nemciscs.
Vláda má záujem o umiestnenie automobilky na východe Slovenska. Jednou z podmienok PSA Peugeot Citroen totiž bolo aj to, aby sa do okruhu 100 kilometrov nestavala iná automobilka. V neprospech východu však hovorí nedostatočná cestná sieť - najmä chýbajúce diaľničné spojenie so západom krajiny. To, že je to „brzda pre investorov“ pripustil pre týždenník Trend aj minister Nemcsics a dodal, že dobudovanie diaľnice by nakoniec mohlo byť súčasťou zmluvy s investorom.
Podľa Prague Business Journal oznámi Hyundai Motor Company definitívne rozhodnutie o umiestnení novej fabriky v krajinách strednej Európy v prvej polovici roku 2004. Na americkom trhu sa Hyundaiu podarilo presadiť vďaka agresívnej reklame a výhodným záručným podmienkam, aj napriek tomu, že v materskej Južnej Kórei má isté problémy, rada by expandovala na trhy strednej Európy. (jog)
Výhody Slovenska
- lacná pracovná sila,
- rozsiahla sieť dodávateľov,
- flexibilita ľudí,
- výhodná geografická poloha,
- ekonomické reformy.
Najpredávanejšie značky na Slovensku
(od 1. januára do 30. apríla)
1. Škoda | 6 954 |
2. Volkswagen | 1 316 |
3. Renault | 1 220 |
4. Peugeot | 1 155 |
5. Opel | 888 |
6. Seat | 674 |
7. Citroen | 651 |
8. Fiat | 614 |
9. Toyota | 364 |
10. Ford | 268 |
11. Hyundai | 260 |
(Zdroj: ZAP SR)