Významná predstaviteľka nemeckého ženského umenia Rosemarie Trockelová (1952) sa v tvorbe pohybuje naprieč umeleckými žánrami i druhmi – je zároveň maliarkou, kresliarkou, grafičkou, videoumelkyňou, tvorkyňou objektov, performérkou i textilnou výtvarníčkou. Vo svojich často veľmi konfrontačných dielach vychádza z prostredia, ktoré je ženám dôverne známe. Obrazy domova, práce a oddychu, zábavy, ale aj sexuality a násilia, formované ženským okom sa striedajú s ironickými komentármi k dejinám veľkého umenia, či k spoločenským roliam muža – raz ako sebapotvrdzujúceho umelca génia, inokedy ako obeť mašinérie vlastných vášní a fyziologických procesov.
Výstava prezentovaná v pražskom Veľtrhovom paláci predstavuje prierez autorkiným dielom od osemdesiatych rokov po súčasnosť. Podstatnú zložku výstavy popri videozáznamoch a objektoch tvoria atramentové tlače, ofsety, gvaše, kresby ceruzkou, perom, fixkou, uhľom či tušom. Rosemarie Trockelová vo svojom diele kriticky upozorňuje na činnosti, ktoré bývajú historicky priraďované ženám, ako napríklad vyšívanie, tkanie či pletenie, no paradoxne mnohé z nich využíva ako autorskú umeleckú techniku, stierajúc tak polaritu medzi „nízkym“ a „vysokým“ umeleckým prejavom. (lule)