Csáky: Kampaň bola dobrá, ľudí znechutila vláda

BRATISLAVA – Výsledky referenda o vstupe Slovenska do Európskej únie sú prijateľné, myslí si podpredseda vlády pre Európsku integráciu Pál Csáky. Príčiny nízkej účasti vidí v znechutení ľudí z vládnych reforiem, na vine podľa neho nie je kampaň, za


Je 52 percent málo či veľa? Pál Csáky si myslí, že dosť, obhajuje sa aj tým, že ide o prvé úspešné referendum na Slovensku. FOTO - TASR


BRATISLAVA – Výsledky referenda o vstupe Slovenska do Európskej únie sú prijateľné, myslí si podpredseda vlády pre Európsku integráciu Pál Csáky. Príčiny nízkej účasti vidí v znechutení ľudí z vládnych reforiem, na vine podľa neho nie je kampaň, za ktorú zodpovedal.

O odstúpení neuvažuje, o kampani bude dnes hovoriť s koaličnými partnermi a do troch týždňov chce predložiť odpočet.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

„Našimi súpermi boli ľahostajnosť a protestné hlasy proti vláde. Bolo chybné spojiť referendum s prípadným osudom vlády,“ povedal Csáky. Odvolal sa na prieskum Štatistického úradu, podľa ktorého takmer 64 percent tých, ktorí sa nechceli zúčastniť na referende, spomenulo ako dôvod znechutenie z politického vývoja na Slovensku.

Kampaň pokladá za celkovo dobrú, pripustil však, že sa stali „isté, aj zbytočné chyby“. Reklamné agentúry Monarch a Creo/Young and Rubicam, médiá a samospráva podľa neho odviedli dobrú prácu.

Nespokojný je s prácou zamestnancov Úradu vlády. „Zodpovedný odbor čaká úplná reorganizácia a personálne zmeny,“ povedal. Väčšinu ľudí si vraj nevyberal sám, ale „zdedil“ ich a nechcel vymeniť počas kampane.

Údaje Štatistického úradu zozbierané tesne pred referendom podľa Csákyho jasne hovoria v prospech vládnej stratégie, keď sa na poslednú chvíľu kampaňou podarilo presvedčiť takmer 6 percent voličov, aby išli voliť. To stačilo na to, aby referendum bolo úspešné.

SkryťVypnúť reklamu

Vinu na slabej účasti mali podľa neho aj kritici kampane, opozícia a médiá. „Personifikácia kampane a celého procesu integrácie na moju osobu nebola správna. Nemyslím si, že bolo správne kritizovať kampaň pred jej koncom,“ povedal. (mar)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 646
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 410
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 730
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 266
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 407
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 730
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 931
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 282
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu