
ILUSTRAČNÉ FOTO – TASR
BRATISLAVA – Televízna stanica Markíza sa v tomto roku stala najvýnosnejšou investíciou americkej mediálnej spoločnosti Central European Media Enterprises (CME). Podľa neauditovaných hospodárskych výsledkov dosiahol čistý výnos CME z Markízy 16,554 milióna dolárov, čím z čela najvýnosnejších investícií odsunula rumunskú Pro TV.
CME, ktorá sa po prepade cien svojich akcií na akciovom trhu Nasdaq ocitla vo vážnych finančných problémoch, dnes investorov pre-sviedča o nádejných vyhliadkach. „Naše čisté výnosy sa v porovnaní s prvým polrokom minulého roku takmer zdvojnásobili,“ tvrdí prezident CME Fred Klinkhammer. Najväčší rast výnosov – o približne 59 percent – zaznamenala jeho spoločnosť v Slovinsku, kde participuje na vysielaní dvoch komerčných kanálov – Pop TV a Kanal A.
Napriek dvojcifernému oslabeniu kurzu koruny voči americkému doláru si CME pochvaľuje zisky z Markízy. „Výnosy v slovenských korunách sa vyvíjajú podľa našich očakávaní, hoci kurzový vývoj ovplyvnil ich výšku v dolároch. Vďaka kontrole nákladov stúpli čisté výnosy (z Markízy) za prvý polrok o 30 percent na 937-tisíc dolárov,“ zdôraznila CME.
O spore s riaditeľom českej stanice Nova, ktorý bol hlavnou príčinou prepadu cien akcií takmer na nulu, sa prezident CME vyjadruje opatrne, no optimisticky. „Manažment aj naďalej očakáva pozitívny výsledok tohto procesu. Predpokladáme, že jeho výsledky by mali byť oznámené v priebehu niekoľkých mesiacov,“ vyhlásil Klinkhammer.
MICHAL NALEVANKO