Americký výrobca nealkoholických nápojov Coca-Cola aj v tomto roku potvrdil najsilnejšiu pozíciu vo svete z hľadiska značky. Označenie „Coca-Cola“ má hodnotu takmer 69 miliárd USD, čo zodpovedá 61 percentám celkovej trhovej kapitalizácie spoločnosti vo výške 113,4 miliardy dolárov. Na druhej a tretej priečke sa rovnako ako vlani nachádzajú americké počítačové spoločnosti Microsoft (hodnota značky 65 miliardy USD) a IBM (53 miliárd USD). Vyplýva to zo štatistiky agentúry Interbrand, ktorá sa zaoberá značkovým poradenstvom, a magazínu BusinessWeek.
Neprehliadnuteľná na tomto zozname je dominancia amerických podnikov. V rebríčku Top 10 sa nachádza deväť amerických podnikov, ktorým robí spoločnosť na piatom mieste fínsky podnik Nokia. Medzi 20 najhodnotnejšími značkami sveta sa sú nemecký Mercedes (12. miesto) a japonské Toyota (14) a Sony (20). Zoznam 100 vedúcich značiek na svetovom trhu tvorí 61 amerických spoločností, 31 európskych a 6 japonských. Okrem týchto troch ekonomických blokov tu majú svoje miesto aj kórejský Samsung (42) a Bacardi (75), ktorý sídli na Bermudách. (sita)