pre prácu na doma, môžete zarobiť veľké peniaze pri minimálnom úsilí a čase.“
Niektoré inzeráty podvodníkov, ktorí chcú zarobiť na pyramídovej hre, sa však môžu tváriť aj ako inzeráty serióznych firiem. Odhalíte ich tak, že po skontaktovaní si od vás vypýtajú poplatok rádovo niekoľko sto korún za materiály či bližšie informácie. Podvodníci sú presvedčení, že pre niekoľko sto korún sa s nimi nebudete súdiť.
Pri odpovedaní na inzerát práce na doma možno dostanete poštou viac informácií. Ak ide o serióznu firmu, informácie sú vecné a stručné. Naopak, podvodníci posielajú niekoľkostranové texty, ktoré sa obsahom podobajú skôr listom náboženských siekt. Nechýbajú v nich ani odporúčania šťastných a bohatých domácich pracovníkov.
„Keď som prvý raz obdržal tieto informácie, urobil som presne to, čo mi bolo odporučené! Vytlačil som ich, v kľude prečítal a bol som veľmi prekvapený. Stále som bol síce nedôverčivý (všade okolo je veľa pofidérnych ponúk), ale nakoniec som sa rozhodol a vôbec toho neľutujem.“ Týmito slovami sa začína 17-stranový text končiaci sa objednávkovým formulárom, podľa ktorého treba zaplatiť päť dolárov alebo dvesto korún.
Samozrejme, aby podvodníci na pyramídovej hre zarábali, musia do nej zapojiť čo najviac ľudí, ktorí budú zapájať ďalších. Takmer všetky podvodnícke firmy preto medzi informáciami, ako zbohatnúť, spomenú veľmi dôležitú vetu: „Rozpošlite, prosím, tieto informácie svojim známym a oni zase svojim známym.“ Nie je preto žiadnou náhodou, ak dostanete ten istý list zaručujúci rýchle zbohatnutie v odpovediach z dvoch rôznych inzerátov.
Podvodnícke firmy často vo svojich inzerátoch vyvolávajú u ľudí pocit časovej tiesne. Po ubezpečení, že pre začiatok budú zarábať sto eur týždenne, nasleduje veta: „Informačné balíčky máj/jún 2003 sa už začali distribuovať!“ Balíček však záujemca dostane, až keď zaplatí tisíc korún.“
Na záver - pyramídoví hráči sami priznajú podozrenie a hneď ho aj poprú, aby vyvolali u ľudí úprimný dojem: „Aj keď sa môže zdať tento spôsob podnikania podobný peňažným hrám typu ‘lietadlo‘, nemá s nimi nič spoločné. Ide o úplne seriózne, poctivé a legálne obchodovanie s cennými informáciami v podobe štyroch ‘reportov‘, využívajúce silu poctivej reklamy na internete.“
(tv, jj)