Priecestia sú nebezpečné aj u nás

BRATISLAVA – Podobná tragédia ako v Maďarsku, kde vlak narazil do turistického autobusu, ktorého vodič si na priecestí bez závor nevšimol prichádzajúci vlak a usmrtil vyše tridsať ľudí, sa môže stať aj u nás. V sieti Železníc Slovenskej republiky j

BRATISLAVA – Podobná tragédia ako v Maďarsku, kde vlak narazil do turistického autobusu, ktorého vodič si na priecestí bez závor nevšimol prichádzajúci vlak a usmrtil vyše tridsať ľudí, sa môže stať aj u nás. V sieti Železníc Slovenskej republiky je skoro dvetisícpäťsto priecestí, ale závory alebo svetelná signalizácia nie sú ani na polovici. Väčšinou je pri priecestí len obyčajná značka upozorňujúca vodičov, že prichádzajú k železnici.

„To, či je na trati len obyčajná značka, svetelná signalizácia, alebo závory, závisí od frekvencie a rýchlosti na trati a frekvencie cesty, ktorá cez trať prechádza. Závory sú najmä na hlavných tratiach, obyčajné značky na bočných. Ešte stále máme dosť prejazdov, kde sú závory obsluhované ručne, ale tie sú pomerne bezpečné,“ hovorí predseda Odborového združenia železničiarov Jozef Schmidt.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Ručne ovládané závory sa snaží železnica vymieňať za automatické, ale na hromadnú výmenu nemá peniaze. „Minulý rok sme nahradili mechanické zabezpečenie automatickými na desiatich priecestiach a projektovo je na tento rok pripravených ešte ďalších päť,“ povedal hovorca Železníc SR Ján Keresteš.

Na priecestiach so závorami sa stáva pomerne málo nehôd, ale na tých ostatných je to oveľa horšie. Po zrušení osobnej dopravy na regionálnych tratiach si vodiči na priecestiach často nedávajú pozor, hoci občas tade prejde nákladný vlak.

Na hlavných železničných koridoroch sa v budúcnosti po modernizácii koľajníc počíta so zvýšením rýchlosti vlakov na 160 kilometrov za hodinu. V dedinách, cez ktoré prechádzajú hlavné koridory, sa už hovorí, že priecestia sa zrušia a nahradia ich nadjazdy pre autá.

SkryťVypnúť reklamu

RICHARD FILIPKO

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 731
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 538
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 735
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 540
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 531
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 444
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 053
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 206
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu