V Maďarsku sú závory vzácnosťou

Maďarská železničná spoločnosť MÁV odmieta spoluvinu za štvrtkové nešťastie, pri ktorom na železničnom priechode pri Siófoku zrazil rýchlik dvojposchodový autobus s nemeckými turistami. Železničná spoločnosť tvrdí, že priechody vyhovujú domácim aj európsk


Cez železničný priechod v Siofóku od včerajšieho rána už premávajú vlaky. FOTO - REUTERS


ym normám. Bezpečnostný riaditeľ MÁV-u László Bencsik sa nechcel vyjadriť, či by mohla závora na priechode nešťastiu zabrániť. „Päť z desiatich nehôd na železničných križovatkách pri Balatone sa stalo na priechodoch, kde boli aj závory,“ tvrdí.

Závory naozaj nie sú istotou. V roku 1996 zomrelo na priechode pri dedine Kutas pri zrážke autobusu a nákladného vlaku 13 ľudí. Priechod závory mal, tie neboli spustené včas. To však maďarské železnice ani úrady neospravedlňuje. Závory má iba 16 percent železničných priechodov, na viac ako polovici z nich navyše nefungujú svetlá. V priebehu 10 rokov zomrelo na železničných priechodoch 412 ľudí, 1214 bolo zranených.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

„Piaty rok prebieha program na zvýšenie bezpečnosti priechodov, ročne postavíme 50 až 60 závor,“ bráni sa štátny tajomník ministerstva hospodárstva a dopravy Gábor Szalay-Berzeviczy. MÁV pravidelne zoraďuje priechody podľa ich nebezpečnosti a na základe toho ich obnovuje. Priechod v Siófoku bol na 173. mieste rebríčka. „Prikázali sme spoločnosti urobiť nové hodnotenie,“ tvrdí Szalay-Berzeviczy, podľa ktorého uvažujú o urýchlení programu, potrebovať budú viac peňazí zo štátneho rozpočtu. Vybavenie jedného priechodu závorami stojí podľa MÁV-u viac ako 5 miliónov slovenských korún.

Na rovnakom priechode v Siófoku sa stalo podobné nešťastie v roku 1980. Vlak sa zrazil s robotníckym autobusom, zomrelo 21 ľudí. Predstavitelia mesta tvrdia, že MÁV a úrady niekoľkokrát žiadali o závory.

SkryťVypnúť reklamu

Siófok je považovaný za hlavné mesto Balatonu. Dopravná situácia pri jazere je v lete veľmi zlá. Nehoda opäť ukázala na problémy jazera, produkujúceho asi štvrtinu maďarských príjmov z turistiky. Do infraštruktúry sa tam však investuje žalostne málo.

PETER MORVAY

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 846
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 076
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 924
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 821
  5. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 3 191
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 340
  7. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 2 300
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 194
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu