
ILUSTRAČNÉ FOTO SME - ĽUBOŠ PILC
Účty za pevnú telefónnu linku neplatí viac ako dvadsaťštyritisíc domácností. Slovenské telekomunikácie im posielajú upomienky, za ktoré si priúčtujú navyše tridsať korún. Suma sa zvyšuje aj o úrok v hodnote 0,05 percenta z dlhu za každý deň po termíne splatnosti.
Každému zákazníkovi, ktorý neuhradil účet, pošlú telekomunikácie upomienku, že na splatenie dlhu má ešte týždeň. Ak účet aj tak nezaplatí, vypnú mu telefón. Ešte predtým však zákazníka telefonicky kontaktujú a snažia sa dohodnúť o spôsobe úhrady.
„Ak zákazník nezaplatí dlžnú sumu ani po vypnutí, pošleme mu výpoveď zmluvy o pripojení. Po uplynutí mesačnej výpovednej lehoty poskytované služby zrušíme a pohľadávku začne vymáhať Odbor majetkového práva súdnou cestou,“ hovorí Lenka Huňadyová zo Slovenských telekomunikácií.
V ojedinelých prípadoch je však možné dohodnúť sa so zákazníkom na splácaní dlžnej sumy. Podľa Huňadyovej však ide o zriedkavé prípady a telekomunikácie na to pristúpia, keď je dlžník v zlej sociálnej situácii.