BRATISLAVA – Slovenská televízia bude vysielať reklamy cez tretiny hokejových zápasov napriek upozorneniam licenčnej rady až do skončenia majstrovstiev sveta vo Fínsku. „Zákon stanovuje, že televízie smú vysielať reklamy počas prestávok, nehovorí však, či ide o prestávky medzi dvoma tretinami, alebo počas ‘power brejkov‘. Rovnako to robí aj Česká televízia,“ hovorí riaditeľ STV Richard Rybníček.
Rada pre vysielanie a retransmisiu už dvakrát upozornila STV, aby prestala reklamy počas reklamných prestávok vysielať. Odvoláva sa na zákon o vysielaní, ktorý hovorí, že „pri prenose športových podujatí sa reklamné šoty a telenákupné šoty zaraďujú iba medzi jednotlivé časti alebo počas prestávok“. Ustanovenie sa však podľa Rybníčka dá vyložiť dvojako – aj tak, že prestávkami sú aj „power brejky“.
STV môže v jednej tretine odvysielať až tri reklamy – spolu 26 sekúnd. Cena tohto reklamného času je značne vyššia než cena reklamného priestoru medzi tretinami, pred alebo po skončení zápasu. Stúpa aj s postupom slovenskej hokejovej reprezentácie. (sita)