Oprava Brandenburskej brány sa preťahuje

BERLÍN - Symbol nemeckej metropoly, Brandenburská brána, je od minuloročnej jesene v rekonštrukcii a odvtedy ju zahaľujú meniace sa nápadité reklamy nemeckých telekomunikácií.


Symbol Berlína - Brandenburgská brána - je od jesene minulého roku v rekonštrukcii, ktorá sa neustále preťahuje. FOTO - ČTK



Súkromná nadácia, ktorá opravu financuje hlavne z príjmov z reklamy, čelí obvineniam, že práce zámerne preťahuje, aby čo najdlhšie inkasovala tučné príspevky za propagáciu bohatého podniku. Jadrom sporu je údajne horší stav klasicistickej stavby z konca 18. storočia, než sa pôvodne predpokladalo. Najnovšie nadáciu znepokojili čierne škvrny, ktoré sa objavili na štvorzáprahu korunujúceho bránu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Nemecké technické múzeum v Berlíne, kde bola konská zostava pred desiatimi rokmi dôkladne rekonštruovaná, je ale údajným poškodením súsošia prekvapené. Nadácia ochrany berlínskych pamiatok teraz požiadala o predĺženie doby na rekonštrukciu až do decembra 2002, i keď pôvodne malo zahalenie zmiznúť už vo februári 2002. No reštaurátori a stavební experti začínajú spochybňovať kompetenciu fondu a podozrievajú ho z vypočítavosti. Ukrytie brány pod reklamou pre telekomunikácie znamená mesačný prílev 350-tisíc mariek do nadačnej kasy. „Všetky prostriedky sa využijú na opravu brány,“ uisťuje hovorkyňa nadácie Marion Uhringová. Skutočný stav objektu má do niekoľkých týždňov zhodnotiť tím pamiatkarov. Podľa zmluvy fondu a telekomunikácií je brána počas rekonštrukcie z oboch strán prekrytá obrovským reklamným plagátom. Ten sa priebežne mení a povinne sú na ňom zobrazené motívy berlínskeho symbolu. Od nedávnej masovej technopárty Love Parade momentálne stavbu zdobí obraz brány, ktorej dórske stĺpy sú zamilovane prepletené. Slogan telekomunikácií je pritom jednoduchý. Berlínčanom odkazuje: „Majte sa radi.“ (čtk)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 712
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 514
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 734
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 524
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 506
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 486
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 027
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 192
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu