Americké hracie karty s hľadanými Iračanmi idú na dračku

Chicago 24. apríla (TASR) - Vyše 700.000 balíčkov "oficiálnych" hracích kariet zobrazujúcich najhľadanejších Iračanov sa predalo na americkom trhu za ...

Chicago 24. apríla (TASR) - Vyše 700.000 balíčkov "oficiálnych" hracích kariet zobrazujúcich najhľadanejších Iračanov sa predalo na americkom trhu za prvých desať dní od začiatku predaja, čo niekoľkonásobne prevýšilo pôvodný odhad 500 kusov denne. Výrobca, spoločnosť United States Playing Card Co. zo Cincinnati v Ohiu, očakáva, že predaj čoskoro dosiahne miliónovej hranice.

Spoločnosť je vlastníkom značky červenožltých žolíkov Hoyle, ktoré použilo americké ministerstvo obrany v pôvodných 200 balíčkoch distribuovaných americkým vojakom v Iraku. Výrobcov podobných hracích kariet varovala, aby nekopírovali jej žolíkov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Každý "oficiálny" balíček kariet má dva žolíky, jeden zoznamuje s irackými vojenskými hodnosťami a druhý s arabskými kmeňovými funkciami. Bývalý iracký vodca Saddám Husajn je zobrazený ako pikové eso a jeho dvaja synovia Kusaj a Udaj sú medzi najvyššími kartami 55 najhľadanejších Iračanov.

"Niektorí zákazníci majú pocit, že je to kúsok dejín, ďalší považujú za zaujímavé vidieť tie tváre a popis charakteristických rysov a iní ich zasa kupujú, pretože si myslia, že sú zberateľsky zaujímavé, čo sú," vysvetlil Louis Amoroso, zakladateľ spoločnosti GreatUSAFlags.com, ktorá je exkluzívnym predajcom "originálnych" kariet. Kupuje ich veľa vojakov, povedal.

Karty možno kúpiť na webovej stránke firmy za 5,95 amerického dolára za sadu. Výrobca varoval, že množstvo konkurentov predáva na internete "neoficiálne" karty. Agentúra Reuters uviedla, že pri zbežnom hľadaní na internete sa stretla s desiatkami ponúk v cene až 19,95 dolára za balíček.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 644
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 402
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 728
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 249
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 402
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 741
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 927
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 294
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu