Smer chce regulovať obchodné reťazce

BRATISLAVA – Smer verí, že obchodné reťazce zneužívajú svoju ekonomickú silu. Už v máji chce predložiť návrh, ktorý ich má oslabiť vo vzťahoch s dodávateľmi. Výrobky by mali byť zo zákona označené logom výrobcu. Regulovaná by mala byť aj výstavba h

BRATISLAVA – Smer verí, že obchodné reťazce zneužívajú svoju ekonomickú silu. Už v máji chce predložiť návrh, ktorý ich má oslabiť vo vzťahoch s dodávateľmi. Výrobky by mali byť zo zákona označené logom výrobcu. Regulovaná by mala byť aj výstavba hypermarketov.

Zákon vychádza z minuloročného návrhu, ktorý síce parlament schválil, ale keď ho prezident vrátil, už sa nenašlo dosť hlasov na opätovné schválenie. Tentoraz v ňom už nie je zahrnuté proporcionálne zastúpenie slovenských výrobkov na pultoch predajní, ktoré minulému návrhu vyčítala aj Európska komisia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Hovorkyňa obchodnej siete Carrefour Jana Havlíčková vraví, že zákon aj tak môže uškodiť slovenským výrobcom. Žiadny dodávateľ by nikdy neuzavrel s hypermarketom zmluvu, ak by to nebolo pre neho výhodné.

Podľa jedného z autorov návrhu, bývalého poslanca za SDĽ Vladimíra Faiča, sa obchodné reťazce stavajú k domácim dodávateľom z pozície veľkej ekonomickej sily. Preto majú podľa neho úplne dominantné postavenie pri uzatváraní zmlúv s dodávateľmi.

Faič vraví, že zákon má zamedziť vynucovaniu rôznych peňažných a nepeňažných plnení a zalistovacích poplatkov zo strany predajcov, platenie propagačných akcií a rôznych bonusov. Obchodné reťazce sú vraj, skôr než začnú predávať, schopné od dodávateľov takto vybrať skoro miliardu korún.

Havlíčková upozorňuje, že na slovenský trh sa dostanú diskontné predajne, ktoré budú mať na výrobcov ešte tvrdšie požiadavky ako hypermarkety. V Českej republike už nastupujú a s domácimi výrobcami sa nemôžu dohodnúť na podmienkach, preto takmer všetok svoj tovar dovážajú zo zahraničia. Tovar predávajú oveľa lacnejšie ako dnešné hypermarkety.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 7 215
  2. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 5 177
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 5 007
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 4 139
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 3 091
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 551
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 024
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 639
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu