BRATISLAVA - Na začiatku apríla sa začalo postupné začleňovanie programu britskej hudobnej stanice VH1 do sietí najväčšieho operátora káblovej televízie na Slovensku UPC. Od včerajšieho dňa je možné VH1 sledovať vo všetkých domácnostiach, ktoré majú zakúpený rozšírený programový súbor.
„Zaradením VH1 sme vyšli v ústrety želaniam našich zákazníkov. V prieskumoch nám vyšlo, že vekovej kategórii 25-49 rokov chýba hudobný kanál,“ povedal Martin Maťašeje, generálny riaditeľ UPC Slovensko. VH1 patrí do siete MTV Networks. Jej hlavnú cieľovú skupinu však tvoria diváci strednej vekovej generácie. Viac než dve tretiny vysielania tvoria hity deväťdesiatych rokov. Programovú štruktúru stanice tvoria živé štúdiové vystúpenia, hudobné dokumenty a archívne nahrávky, ako aj udeľovanie cien vrátane VH1 Vogue Fashion Awards a koncerty VH1 Divas. Medzi kľúčové prvky programu patria seriály Behind the Music a Storytellers. V týchto reláciách sú pozývané celebrity, ktoré v spoločnosti špeciálneho publika diskutujú o hudbe.
Aká je šanca pre domácich interpretov dostať sa do pozornosti stanice? Ako povedal SME poverený hovorca UPC Stanislav Šaling, obsahová štruktúra vysielania vzniká v Londýne a až podľa diváckeho ohlasu sa ukáže, či má zmysel vytvoriť slovenskú redakciu, ktorá by časom mohla ponúkať aj pôvodnú tvorbu. (her)