
ILUSTRAČNÉ FOTO - TASR
PARÍŽ – Výrobcovia a dodávatelia typického francúzskeho tovaru začali v Spojených štátoch pociťovať dopady protifrancúzskej kampane v dôsledku negatívneho postoja Paríža k vojne v Iraku. Najviac sa sťažujú obchodníci s francúzskymi vínami, dotkla sa aj dodávateľov typických francúzskych potravín. Naopak v oblasti luxusnej módy zatiaľ bojkot francúzskych výrobkov nevidno.
Zástupcovia profesijných organizácií vinárov z oblasti Bordeaux tvrdia, že bojkot distribútorov francúzskych vín sa stal skutočnosťou. Podľa šéfa spoločnosti Barton a Guestier Nicolasa Gaillyho americkí distribútori odmietajú propagovať francúzske výrobky, pretože to nie je „politicky korektné“.
Napríklad Guillaume Touton, ktorého firma Monsieur Touton Selection pôsobí v New Yorku už viac ako dvadsať rokov, tvrdí, že v marci predstavovali straty jeho spoločnosti viac ako pol milióna dolárov. Ak v jeho prípade ide zhruba o desaťpercentný pokles obratu, niektorí obchodníci prisudzujú súčasnej „frankofóbii“ v USA vinu až za 30-percentný pokles odbytu. (čtk)