Fogaš míňa, Mikloš šetrí aj na reprezentačnom

BRATISLAVA – Zahraničné návštevy hostíme viac ako vlani, ale častejšie odchádzajú s prázdnymi rukami.

BRATISLAVA – Zahraničné návštevy hostíme viac ako vlani, ale častejšie odchádzajú s prázdnymi rukami.

Aj takto by sa dali vysvetliť čísla zo správy o čerpaní reprezentačných fondov na Úrade vlády. Vlani sa na prijatie cudzincov minulo 1,17 milióna korún, no v prvom polroku 2001 stálo potriasanie rúk s delegátmi daňových poplatníkov už 970-tisíc. Drobná úspora sa črtá na odovzdaných darčekoch. Úrad vlády za ne zatiaľ zaplatil 240-tisíc, čo je iba 37 percent vlaňajšej sumy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Míňanie peňazí z reprezentačných fondov Úradu vlády sa oproti minulému roku zmenilo. Vlani po prvom polroku vysvitlo, že plánované financie na reprezentáciu nebudú úradu stačiť. Aby vláda zachovala aspoň zdanie rozpočtovej disciplíny, v druhej polovici roka podstatným spôsobom reprezentačný rozpočet zvýšila. Niektorí členovia vlády sa však nedokázali zmestiť ani do upraveného rozpočtu. Premiér Dzurinda svoj prídel prečerpal o 15 percent, vicepremiér Csáky dokonca o 24 percent.

SkryťVypnúť reklamu

Na tento rok vláda navrhla Úradu vlády na prezentáciu veľkorysejší rozpočet. Po polroku to vyzerá, že keby míňanie peňazí pokračovalo nastoleným tempom, najväčší vlaňajší hriešnik Csáky by minul asi o 10 percent menej ako vlani. Ani to však nestačí na to, aby sa zmestil do tohoročného rozpočtu, ktorý je pre kancelárie podpredsedov vlády 55-tisíc korún. Premiérova kancelária však má šancu, že jej polmiliónový rozpočet postačí.

Naopak, vicepremiér Ľubomír Fogaš to roztočil. Kým za celý minulý rok na chlebíčky a kávu pre hostí minul 34 800 korún (rozpočet vyčerpal len na 65 percent), tento rok za prvých šesť mesiacov na reprezentáciu vynaložil už 34 200 korún.

V legislatívnych radách, ktorým Fogaš šéfuje tiež, škŕka v žalúdkoch menej. Vlani daňových poplatníkov stáli zasadnutia legislatívcov za celý rok 153-tisíc, za tohoročných šesť mesiacov prekonzumovali 103-tisíc. Z podpredsedov vlády je najstriedmejší Ivan Mikloš, do konca júna spotreboval iba 43 percent celoročného rozpočtu.

SkryťVypnúť reklamu

Aj najšetrnejší vlaňajší konzument Pavol Husár stratil zábrany. V roku 2000 minul ani nie 4-tisíc korún. Za polovičné obdobie roka 2001 reprezentovala jeho kancelária za vyše 10-tisíc.

PETER KUNDER

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 681
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 468
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 734
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 448
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 454
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 580
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 993
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 173
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu