
O účasti na referende o vstupe do únie majú ľudí presvedčiť aj autá s nápismi SME za EÚ. Sú značky Smart, čo v angličtine znamená bystrý, šikovný, rýchly, prezieravý, elegantný, inteligentný, pohotový, vtipný. Podľa Pála Csákyho (vľavo, vpravo Eric van der Linden) by práve tieto vlastnosti mali charakterizovať referendum o vstupe do Európskej únie, ktoré bude 16. a 17. mája. FOTO SME – ĽUBOŠ PILC
Odvčera po Slovensku jazdia autá s nápisom SME za EÚ. Majú podporiť kampaň pred referendom o vstupe do Európskej únie.
„Organizátori mali vynikajúci myšlienku, keď využili túto ideu,“ povedal vedúci delegácie Európskej komisie Eric van der Linden pri odovzdávaní áut redaktorom SME a regionálnych denníkov spoločnosti Petit press. Verí, že autá pomôžu zvýšiť účasť občanov na referende. Podpredseda vlády Pál Csáky zopakoval: „SME za Európsku úniu.“ Verí, že 18. mája sa ukáže, že to platí nielen o politikoch, Národnej rade či vláde, ale aj o obyvateľoch, lebo do nej vstupujú všetci občania.
Od 7. apríla sa začínajú v slovenských mestách aj Európske dni. Občania počas nich dostanú informácie, čo nám prinesie vstup do únie, a otom, čo únia je. Premiéru budú mať v Zlatých Moravciach. (rf)