u, nie je obmedzovaný otváracími hodinami banky. Zabudnite na náhlenie sa z práce do banky len preto, aby ste stihli prísť ešte predtým, ako zatvoria - elektronické bankovníctvo vám umožňuje vykonávať bankové operácie 24 hodín denne, 7 dní v týždni, 365 dní do roka. S vašimi účtami môžete pracovať pohodlne usadení v kresle v kancelárii, doma, v internetovej kaviarni, hotelovej izbe alebo dokonca priamo pod holým nebom, a to nielen na území Slovenska, ale všade tam, kde má váš mobilný telefón signál, máte prístup k telefónu alebo internetu. A navyše, banky si účtujú za elektronické služby často nižšie poplatky, ako za klasické služby.
Poskytovanie služieb a produktov prostredníctvom moderných elektronických kanálov prináša výhody nielen klientom, ale i jednotlivým bankám. Názory na to, aké sú vstupné náklady na zriadenie kanálov elektronického bankovníctva v porovnaní so zriadením kamenných bánk sa mierne odlišujú v závislosti od veľkosti banky. Z dlhodobého hľadiska vidia však všetky banky istú úsporu (hlavne prevádzkových nákladov). Potvrdil nám to Roman Začka, riaditeľ Public Relations Tatra banky: „Vstupné náklady na jednotlivé produkty sú rozdielne, vo všeobecnosti sú vyššie, avšak priebežné náklady na udržiavanie sú výrazne nižšie, takže sa dá povedať, že z dlhodobého hľadiska sú náklady na elektronické bankovníctvo pre banku nižšie, čo je tiež jeden z dôvodov, prečo ich banky implementujú.“
Ak by sme hypoteticky chceli vyčísliť náklady na nepretržité 24 hodinové fungovanie pobočky zistili by sme, že poskytovanie elektronického bankovníctva je omnoho výhodnejšie. Prenesením jednoduchých bankových transakcií na samotného klienta, ktorý je schopný ich uskutočňovať bez asistencie pracovníčky alebo pracovníka za okienkom, sa vytvára priestor na poradenstvo venované náročnejším bankovým produktom (napr. hypotéky, investovanie).
Takisto nie je potrebná výstavba sídel „kamenných bánk“ a ich vybavenie nákladnými technickými zariadenia- mi a kvalifikovaným personálom. Eliminujú sa zbytočné chyby pri prepisovaní tlačív a ušetria sa tým až dve tretiny času potrebného na klasickú bankovú operáciu.
Istou nevýhodou pre zákazníka, ktorý chce využívať služby elektronického bankovníctva je nutnosť ovládať moderné informačné a telekomunikačné prostriedky a samozrejme, mať ich k dispozícii, čo môže byť pre bežného človeka niekedy značne nákladné. Tu môžeme nájsť aj bariéry rýchlejšieho rozširovania sa fenoménu elektronického bankovníctva - internet v slovenskej domácnosti je stále skôr ešte výnimkou ako pravidlom hlavne kvôli vysokým poplatkom za pripojenie, rovnako nie každý má doma počítač. Avšak i napriek tomu je viditeľný nárast klientov využívajúcich elektronické bankovníctvo.