Slováci naďalej kupujú americké výrobky

Vojna v Iraku zasahuje aj do obchodu. Hnutia, ktoré boli proti útoku, vyzývajú na bojkot amerických a britských výrobkov. Cieľom sa stávajú predovšetkým typické americké značky, ako je Coca-Cola či McDonald‘s.


Slovenské McDonaldy nezačali po útoku na Irak zívať prázdnotou. Ľudia do nich chodia tak, ako predtým a neprestali piť ani kokakolu. FOTO - ARCHÍV SME


Mnohí Američania a Briti zase bojkotujú francúzske a nemecké výrobky. V USA predseda Snemovne reprezentantov Hastert dokonca navrhol obmedziť dovoz francúzskeho vína a minerálky.

Slovenskí politici, ktorí odmietajú útok na Irak, americké ani britské výrobky nebojkotujú. Monika Beňová zo Smeru hovorí, že vzájomný bojkot výrobkov nemá význam. Po skončení irackej krízy by podľa nej mohol nastoliť mimoriadne nepriaznivé vzťahy medzi Európou a Amerikou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Predseda poslaneckého klubu KSS Ivan Hopta si zase myslí, že bojkot výrobkov nepomôže. Ak by však vzniklo nejaké širšie hnutie, ktoré by bojkotovalo americké výrobky, s radosťou by sa k nemu pridal. Hovorí, že nielen v súvislosti s Irakom.

Slovenská verejná mienka je síce väčšinovo proti vojne v Iraku, ľudia však zatiaľ americké či britské výrobky podľa všetkého kupovať neprestali. Riaditeľ pre vonkajšie vzťahy Coca-Cola Beverages Slovakia Radovan Pekník vraví, že predaj výrobkov je na štandardnej úrovni. Tvrdí, že i keď značka pochádza z Ameriky, ide o slovenskú firmu, ktorá zamestnáva 600 ľudí priamo a ďalších nepriamo cez dodávateľov. Okrem toho využíva slovenské suroviny a platí tu dane. Bojkot by podľa neho zapríčinil pokles zamestnanosti a vplýval na slovenskú ekonomiku.

SkryťVypnúť reklamu

Manažérka pre vonkajšie a vnútorné vzťahy britskej spoločnosti Tesco Oľga Hrnčiarová na otázku, či v poslednom období poklesli tržby, odpovedala: „S krivkou očakávaní sme spokojní.“ Pre Irak neočakáva veľké zmeny v obchode. „Je však možné, že obchodné zvyklosti a požiadavky zákazníkov sa budú meniť.“

Francúzsko je od začiatku najhlasnejším odporcom útoku. Hovorkyňa francúzskej spoločnosti Carrefour Jana Havlíčková vraví, že v posledných 14 dňoch tržby na Slovensku stúpli. Nevedela však, či to spôsobil útok na Irak, pretože medzi zákazníkmi nerobili žiadny prieskum.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 7 224
  2. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 5 235
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 5 008
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 4 155
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 3 032
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 554
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 025
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 646
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu