Kvarteto nováčikov (Firman, Pizzonia, da Matta, Wilson) a dvaja navrátilci (Verstappen, Alonso) nahradili po vlaňajšej sezóne odchádzajúcich pilotov a spolu so zostatkom jazdcov vytvorili v tomto ročníku 20-člennú zostavu pre majstrovstvá sveta formuly 1. Ako si viedli v prvých dvoch pretekoch v Austrálii a v Malajzii? Prezradíme, že štyria z nich (Webber, Pizzonia, Wilson, Panis) ani raz nedošli do cieľa.
Hore, zľava:
Jacques Villeneuve (Kan., BAR): Majster sveta z roku 1997 s monopostom Williams prešiel o dva roky neskoršie do nového tímu British-American Racing a odvtedy sa v efjednotke trápi. Aj pred touto sezónou dúfal, že vozidlo bude rýchlejšie i spoľahlivejšie než predchá-dzajúce, no prvé výsledky tomu nenasvedčujú: v Melbourne skončil na nebodovanom 9. mieste a musel sa ospravedlniť kolegovi Buttonovi za chybu v depe, v Sepangu ani neodštartoval. Na druhého najlepšie plateného jazdca v F 1 s ročným príjmom 13 miliónov eur je to slabučký vstup do sezóny.
Jenson Button (V. Brit., BAR): BAR má konečne vo svojom tíme britského jazdca, ale 22-ročný Button po svojom prestupe z Renaultu zrejme netušil, aký ťažký bude jeho vzťah so skúseným Villeneuvom. Na fotografii sa obaja žoviálne bavia, no v skutočnosti jeden o druhom nepovedia dobré slovo. Stali sa z nich veľkí rivali. Zatiaľ je Button na tom lepšie, v Sepangu si za 7. miesto pripísal 2 body.
Giancarlo Fisichella (Tal., Jordan): Rodák z Ríma sníva, že raz ho angažuje slávna talianska stajňa Ferrari, avšak v slabom tíme Jordan zatiaľ jej šéfov ničím neu-pútal. V Melbourne ho klasifikovali na 12. mieste, no v horúčave v Sepangu po dvoch rokoch zopakoval na štarte školácku chybu - zabudol, kde sa má zaradiť a nakoniec po poruche vozidla neodštartoval.
Ralph Firman (V. Brit., Jordan): Debutant v F 1 nebude rád spomínať na prvé preteky v Austrálii, monopost Jordan rozbil už v 7. kole po náraze do zvodidiel. V Malajzii skončil ako najlepší z nováčikov na 10. mieste.
Jarno Trulli (Tal., Renault): Robí šéfovi tímu Flaviovi Briatoremu radosť, dva razy prešiel cieľom na 5. mieste. Pritom v Malajzii sa zaslúžil o šok v sobotňajšej kvalifikácii, spolu s tímovým kolegom Alonsom dosiahli najrýchlejšie časy a štartovali z najlepších pozícií. V pretekoch na okruhu v Sepangu „odstrelil“ Trulliho z 2. miesta krátko po štarte jeho spoluhráč z futbalu M. Schumacher. „Michael sa mi v cieli ospravedlnil, ale čo mám z toho. Výsledok sa už nezmení,“ žialil 28-ročný Talian.
Fernando Alonso (Šp., Renault): „Je to budúci majster sveta,“ povedal o 21-ročnom Španielovi v Malajzii Brazílčan Barrichello. Alonso si predvlani vyskúšal F 1 za volantom Minardi, ale až teraz má v rukách poriadne auto. V Austrálii si za 7. miesto pripísal prvé dva body, v Malajzii štartoval z pole position ako najmladší pilot v histórii šampionátu a hoci nebol celkom fit (počas pretekov mal horúčku vyše 38 st. C), nakoniec stál na stupni víťazov. „Bol to najkrajší deň v mojom živote,“ vravel po pretekoch.
V strede:
Ralf Schumacher (Nem., Williams): Mladší z bratov Schumacherovcov bodoval v oboch pretekoch - 8. miesto v Austrálii, 4. v Sepangu - ale k spokojnosti má ďaleko. Kritizoval vozidlo za zlú aerodynamiku. K pokoju mu nepridávajú články v nemeckých bulvárnych časopisoch, že je homosexuál.
Juan Pablo Montoya (Kol., Williams): Kolumbijčan mal na dosah víťazstvo v Melbourne, ale 12 kôl pred cieľom urobil v zákrute hodiny. „Bola to moja hlúpa chyba,“ priznal v cieli a z 2. miesta za Coulthardom akoby ani nemal radosť. V Sepangu doplatil na chaos po zrážke v druhej zákrute po štarte, poškodil si vozidlo a jazdil ďaleko vzadu (12. v cieli).
Nick Heidfeld (Nem., Sauber): Ambiciózny nemecký jazdec vytvoril so skúseným Frentzenom prvú dvojicu v tíme F 1 z jedného mesta. Obaja pochádzajú z Mönchengladbachu. Zrejme aj preto si v Sauberi dobre rozumejú. Quick Nick (Rýchly Nick) prvé preteky nedokončil, v druhých získal za 8. miesto jeden bod.
Heinz-Harald Frentzen (Nem., Sauber): Pri svojom návrate do Sauberu po siedmich rokoch bodoval hneď v prvých pretekoch (6. miesto). V Malajzii skončil deviaty.
David Coulthard (V. Brit., McLaren): Aj pred touto sezónou vyhlásil, že chce byť majstrom sveta. Trpezlivou jazdou bez jedinej chyby triumfoval v melbournskom Albert Parku, no v Sepangu ho zradila elektronická skrinka na jeho McLarene.
Kimi Räikkönen (Fín., McLaren): Häkkinenovmu nástupcovi v McLarene stačilo 36 veľkých cien na prvé víťazstvo (Mika sa dočkal až v 96. pretekoch). „Ľadový muž“ z Fínska jazdí s chladnou hlavou a horúcim srdcom. Vravia o ňom, že je budúci šampión. Ako jediný stál v oboch pretekoch na stupni víťazov, v Austrálii bol tretí. Prvý raz v kariére vedie celkové poradie MS.
Cristiano da Matta (Braz., Toyota): Maličký Brazílčan je výborný gitarista, no zrejme nejaký čas potrvá, kým si ako nováčik zvykne na formulu 1. V Melbourne nedokončil preteky a navyše dostal pokutu 4500 dolárov za rýchly prejazd boxom. V Malajzii skončil na 11. mieste.
Olivier Panis (Fr., Toyota): Najstarší jazdec F 1 nedokončil ani jedny preteky. V Toyote si 36-ročný Francúz z Grenoble po vydarených testoch sľuboval lepší úvod sezóny.
Sedia:
Mark Webber (Austr., Jaguar): Anglický tím má starosti s vozidlami, v Austrálii ani v Malajzii nedošli do cieľa. Austrálčan Webber mal po prestupe z Minardi veľké plány, ale rýchlo z nich vytriezvel.
Antonio Pizzonia (Braz., Jaguar): Ani brazílsky „chlapec z džungle“ ešte nevidel cieľovú šachovnicovú zastávku.
Michael Schumacher (Nem., Ferrari): Päťnásobný majster sveta zatiaľ nevystúpil na stupeň víťazov, čo sa mu naposledy prihodilo pred 12 rokmi. Po chybách na trati Schumi zachránil aspoň 4. miesto v Melbourne a 6. miesto v Sepangu a vraví, že v konečnom účtovaní to môžu byť veľmi dôležité body.
Rubens Barrichello (Braz., Ferrari): Každý je zvedavý, či po zákaze tímovej réžie dovolia „nosičovi vody“ vo Ferrari jazdiť naplno. Rubinho si navráva, že aj on môže byť v tíme pri M. Schumacherovi majstrom sveta. V prvých pretekoch havaroval, potom zachraňoval povesť Ferrari na 2. mieste.
Jos Verstappen (Hol., Minardi): Holanďan sa po roku vrátil do formuly 1, v oboch pretekoch sa objavil v klasifikácii (11. a 13. miesto), ale body sú privysoko.
Justin Wilson (V. Brit., Minardi): Najvyšší z pilotov (192 cm) ani raz neprešiel cieľom. V Malajzii ho z pretekov odviezli rovno do nemocnice - bezpečnostné zariadenie HANS na pleciach mu tlačilo na nerv a dočasne paralyzovalo ruku.