Združenia spotrebiteľov, ktoré pomáhajú pri riešení reklamácií nekvalitného spotrebného tovaru či pokytovaných službách, pôsobia na Slovensku od roku 1995. Na ich prevádzkové náklady prispieva ministerstvo hospodárstva. Pre nedostatok financií nemá takúto poradňu každý región, aj keď v takom Martine, Poprade, Galante či Senici by sa podľa prieskumov zišli.
Vlani poradne poskytovali služby v 19 centrách a kluboch. Osobne, písomne alebo telefonicky sa na nich obrátilo 4012 občanov. Najviac, 1544 si prišlo problém vyjasniť osobne, 1772 kontaktov bolo telefonických a 696 písomných. V porovnaní s rokom 2001 klesol počet poradenských kontaktov o vyše dvesto.
Pracovníci a externí poradcovia poradní sa vlani bezodplatne vypracovali 36 posudkov odbornej spôsobilosti. Na požiadanie sa zúčastnili aj na štyroch súdnych pojednávaniach. (or)