„Niektorým stačí poradiť a odvolanie alebo reklamáciu si napíšu sami, väčšina spotrebiteľov, ktorí za nami prídu, si však nevedia svoje požiadavky naformulovať. Samozrejme, že im pomôžeme, dokonca neskôr komunikujeme aj s výrobcom, alebo predajcom chybného tovaru alebo služieb,“ povedala Marta Sedláčková.
„Ľudia si často problémy spôsobujú sami, pretože si riadne nepreštudujú predpisy a uzatvoria zlé zmluvy o vykonaní práce. Tak napríklad väčšina firiem dáva záruku na plávajúce podlahy pol roka, ale chyby sa objavujú až po 8 mesiacoch alebo roku,“ upozornila Sedláčková.
„Poradenstvo je zadarmo. Sme dve dôchodkyne a pracujeme vo svojom voľnom čase. Stavovská česť nám nedovolí to tu zavrieť. Bola by to veľká škoda, najmä ak jednou z podmienok vstupu do Európskej únie je aj rozvinutá ochrana spotrebiteľa,“ hovorí Marta Sedláčková a dúfa, že prídu aj lepšie časy – pre centrum, ale aj pre spotrebiteľov. (wm)