h poplatkov a príspevku od štátu.
„To, že diváci môžu sledovať jednotlivé programy, ako aj kvalita týchto programov, je priamo závislá od toho, koľko reklamy má vo svojom vysielaní televízia,“ povedala prezidentka Rady pre reklamu Zuzana Mistríková.
Ak chceme pozerať jednotlivé programy zadarmo, musíme podľa Mistríkovej reklamu v relácií jednoducho tolerovať.
„Ak by diváci a poslucháči prestali sledovať a počúvať reklamu, klienti by si v médiách prestali reklamu objednávať a súkromné médiá by boli odsúdené na zánik.“ Mistríková sa s podobným prístrojom stretla v USA. „Ten sa týkal skôr programov nevhodných pre mládež.“
Podľa Petra Volného, majiteľa firmy IP, ktorá je výhradným dodávateľom reklamy pre Slovenskú televíziu, sa záplavy prístrojov Fernsehfee obávať nemusíme. „Sledovanosť, či nesledovanosť reklám by sa na Slovensku dala len ťažko zmerať, keďže nemáme peoplemetre, ktorými sa meria počet divákov, čo sledujú v danom okamihu televízny program, a teda aj reklamný blok.“
Ak by sa však predsa len rozšírili blokovače reklám, začali by sa platiť poplatky za sledovanie programov, „pretože niekto za tú televíziu platiť musí,“ dodal Volný. (hr)