Zníženie podpory vstupu do aliancie spôsobila vojna v Iraku

BRATISLAVA/NITRA 27. marca (SITA) - Rapídny pokles verejnej podpory vstupu do NATO sa podľa podpredsedu ANO Imricha Béreša v čase irackej krízy dal očakávať. "Žiadna vojna nemá podporu verejnosti a verejnosť si popularitu NATO spája s vojnou v Iraku," pov

edal Béreš pre agentúru SITA. Podľa neho však medzi Severoatlantickou alianciou a vojnou priamy súvis neexistuje.
Poslanec SMK Árpád Duka-Zólyomi považuje zníženie podpory vstupu SR do NATO za veľké a dôležité upozornenie. "Tento názor verejnej mienky je však ovplyvnený vojnou v Iraku. Som presvedčený, že keď sa konflikt v Perzskom zálive urovná, zmení sa aj názor verejnosti na náš vstup do aliancie," uviedol pre agentúru SITA. Podľa Duka-Zólyomiho je však zníženie podpory zároveň signálom, aby sa vláda viac venovala osvetovej práci a vysvetľovaniu, prečo je pre Slovensko dobré vstúpiť do NATO.
Aj šéf slovenskej diplomacie Eduard Kukan si myslí, že klesajúca podpora vstupu SR do NATO je najmä odrazom súčasnej situácie vo svete a vojnového konfliktu v Iraku. Vláda bude preto podľa neho vysvetľovať, že vstup do NATO a vojna v Iraku nie sú spojené záležitosti. "Som presvedčený, že klesajúca podpora nášho vstupu do NATO sa po skončení irackého konfliktu vyrieši. Vypracované boli aj viaceré projekty, ktoré sa osvedčili v minulosti, aby sa podpora vstupu do NATO zvýšila," konštatoval pre agentúru SITA Kukan.
Podľa poslankyne Anny Záborskej (KDH) pokles podpory vstupu SR do NATO spôsobilo spájanie vojny v Iraku s alianciou. Takýto prístup verejnosti sa dal očakávať, pretože verejnosť podobne reagovala aj počas vojny na Balkáne. "NATO je vojenskou organizáciou a USA sú jedným z jej najvýznamnejších členov. USA sú však aj vo vojne v Iraku hlavným aktérom, a tieto dve veci si verejnosť spája," myslí si Záborská. Mnoho občanov však podľa nej odporom proti NATO vyjadruje i svoju nespokojnosť s dopadom reforiem. Ako dodala, predstavitelia politických strán zanedbali aj oblasť informovania a preto by politici mali ísť medzi ľudí a vysvetľovať.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Digitálne platby a poistenie pre bezstarostnú dovolenku
  2. Dizajn nového muralu v Košiciach nájdeš aj na oblečení.
  3. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  4. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  5. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu?
  6. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  7. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  8. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  1. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  2. Dizajn nového muralu v Košiciach nájdeš aj na oblečení.
  3. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu?
  4. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  5. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  6. TIPOS spustil novú kampaň
  7. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké
  8. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  1. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 9 215
  2. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 8 214
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live 7 095
  4. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave 7 041
  5. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 7 011
  6. Taxík lacnejší ako MHD? Podľa šéfa HOPINu to nedáva zmysel 4 537
  7. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy? 4 196
  8. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol 3 779
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu