Bratislava 27. marca (TASR) - Vláda bude pokračovať v informačnej kampani o výhodách členstva Slovenska v Európskej únii (EÚ) aj po euroreferende, ktoré sa uskutoční 16. a 17. mája.
Informačná kampaň, ktorej hlavným koordinátorom bude vicepremiér Pál Csáky, odštartuje v druhej polovici tohto roku a potrvá do 30. apríla 2004. Csáky žiada na jej realizáciu 20 miliónov korún z rezervy vlády.
Kampaň sa zameria aj na oblasti, ktoré Slováci považujú za najväčšie riziká vyplývajúce z členstva v EÚ a sú zdrojom ich najväčších obáv. Na základe zistení Štatistického úradu SR za roky 1995 až 2003 sa občania najviac obávajú nárastu cien výrobkov a služieb, úpadku poľnohospodárstva, obmedzenia výroby v slovenských podnikoch, ovládnutia hospodársky významných slovenských firiem zahraničnými podnikateľmi či zhoršenia životnej úrovne obyvateľstva a rastu nezamestnanosti.
Počas informačnej kampane preto dostanú občania informácie o výhodách a nevýhodách vyplývajúcich z členstva a budú sa im poskytovať odborné informácie v oblastiach vykazujúcich najväčšie obavy zo vstupu SR do EÚ. Slováci budú mať k dispozícii aj údaje o živote a pracovnom pôsobení v EÚ po vstupe.
Výsledkom kampane, ktorá sa zameria na mládež, seniorov, občanov v produktívnom veku žijúcich v malých mestách a obciach, podnikateľov, menšiny a nezamestnaných, by malo byť zvýšenie úrovne informovanosti slovenskej verejnosti o otázkach súvisiacich s členstvom Slovenska v EÚ.
Realizáciu kampane zabezpečí vybraný dodávateľ komplexných služieb. Jej obsah nadviaže na predreferendovú kampaň s dôrazom na tie tematické oblasti, o ktoré občania prejavujú podľa prieskumov verejnej mienky najväčší záujem.
Informačná kampaň prebehne vo verejnoprávnych aj súkromných médiách a vytlačia sa aktualizované informačné brožúry a letáky, ako aj špecializované publikácie. Súčasťou kampane budú informačno-vzdelávacie aktivity v regiónoch, diskusné a publicistické relácie v médiách, propagačné materiály - perá a tričká, ako aj malé projekty vzdelávacie a informačného charakteru.