Vláda bude pokračovať v informačnej kampani o EÚ aj po májovom referende

Bratislava 27. marca (TASR) - Vláda bude pokračovať v informačnej kampani o výhodách členstva Slovenska v Európskej únii (EÚ) aj po euroreferende, ktoré ...

Bratislava 27. marca (TASR) - Vláda bude pokračovať v informačnej kampani o výhodách členstva Slovenska v Európskej únii (EÚ) aj po euroreferende, ktoré sa uskutoční 16. a 17. mája.

Informačná kampaň, ktorej hlavným koordinátorom bude vicepremiér Pál Csáky, odštartuje v druhej polovici tohto roku a potrvá do 30. apríla 2004. Csáky žiada na jej realizáciu 20 miliónov korún z rezervy vlády.

Kampaň sa zameria aj na oblasti, ktoré Slováci považujú za najväčšie riziká vyplývajúce z členstva v EÚ a sú zdrojom ich najväčších obáv. Na základe zistení Štatistického úradu SR za roky 1995 až 2003 sa občania najviac obávajú nárastu cien výrobkov a služieb, úpadku poľnohospodárstva, obmedzenia výroby v slovenských podnikoch, ovládnutia hospodársky významných slovenských firiem zahraničnými podnikateľmi či zhoršenia životnej úrovne obyvateľstva a rastu nezamestnanosti.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Počas informačnej kampane preto dostanú občania informácie o výhodách a nevýhodách vyplývajúcich z členstva a budú sa im poskytovať odborné informácie v oblastiach vykazujúcich najväčšie obavy zo vstupu SR do EÚ. Slováci budú mať k dispozícii aj údaje o živote a pracovnom pôsobení v EÚ po vstupe.

Výsledkom kampane, ktorá sa zameria na mládež, seniorov, občanov v produktívnom veku žijúcich v malých mestách a obciach, podnikateľov, menšiny a nezamestnaných, by malo byť zvýšenie úrovne informovanosti slovenskej verejnosti o otázkach súvisiacich s členstvom Slovenska v EÚ.

Realizáciu kampane zabezpečí vybraný dodávateľ komplexných služieb. Jej obsah nadviaže na predreferendovú kampaň s dôrazom na tie tematické oblasti, o ktoré občania prejavujú podľa prieskumov verejnej mienky najväčší záujem.

SkryťVypnúť reklamu

Informačná kampaň prebehne vo verejnoprávnych aj súkromných médiách a vytlačia sa aktualizované informačné brožúry a letáky, ako aj špecializované publikácie. Súčasťou kampane budú informačno-vzdelávacie aktivity v regiónoch, diskusné a publicistické relácie v médiách, propagačné materiály - perá a tričká, ako aj malé projekty vzdelávacie a informačného charakteru.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Digitálne platby a poistenie pre bezstarostnú dovolenku
  2. Dizajn nového muralu v Košiciach nájdeš aj na oblečení.
  3. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  4. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  5. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu?
  6. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  7. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  8. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  1. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  2. Dizajn nového muralu v Košiciach nájdeš aj na oblečení.
  3. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu?
  4. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  5. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  6. TIPOS spustil novú kampaň
  7. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké
  8. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  1. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 9 213
  2. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 8 214
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live 7 093
  4. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave 7 041
  5. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 7 006
  6. Taxík lacnejší ako MHD? Podľa šéfa HOPINu to nedáva zmysel 4 538
  7. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy? 4 199
  8. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol 3 788
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu