
Primátori Banskobystrického kraja tvrdia, že cestný ťah medzi Hronským Beňadikom a Šášovským Podhradím je nevyhnutné dobudovať aj kvôli vysokej nehodovosti. FOTO SME - JÁN KROŠLÁK
Dzurindom, na ktorom by sme celý problém prediskutovali. Oddialenie výstavby diaľničného ťahu by totiž mohlo mať veľmi negatívny vplyv na rozvoj celého regiónu,“ povedal nám primátor Žiaru nad Hronom Ivan Černaj.
Primátori Novej Bane, Žarnovice, Žiaru, Kremnice, Banskej Štiavnice, Zvolena, Banskej Bystrice a Brezna sa zhodujú, že dopravná nedostupnosť regiónu je dôvodom nižšieho prílevu investícií do regiónu. Rozvoj dopravnej infraštruktúry považujú za rozhodujúci pre rozvoj ekonomiky, riešenia nezamestnanosti a rastu životnej úrovne. Primátori sú presvedčení, že dopravná izolácia ich odreže od budúcich hlavných trhov v krajinách EÚ. S premiérom chcú hovoriť predovšetkým o urýchlení otvorenia projektovej dokumentácie úseku Nitra - Hronský Beňadik a ukončení výstavby rýchlostnej komunikácie Hronský Beňadik - Zvolen najneskôr v roku 2008 podľa pôvodných plánov.
Primátori predpokladajú, že odklad výstavby by mohol posunúť termín ukončenia výstavby až do roku 2010 či dokonca 2012. Južný diaľničný ťah medzi Bratislavou a Košicami má v budúcnosti rovnaký význam ako severný ťah aj podľa prednostu Krajského úradu v Banskej Bystrici Milana Kepeňu. Potvrdzujú to aj odborné expertízy ministerstva dopravy.
Preferovaním severného ťahu by utrpel celý juh Slovenska, výraznou mierou aj Banskobystrický kraj. Cestný ťah medzi Hronským Beňadikom a Šášovským Podhradím je nevyhnutné dobudovať aj kvôli vysokej nehodovosti. Z hľadiska zvyšujúcej sa intenzity dopravy už cesta dávno nevyhovuje kritériám bezpečnosti. Medzi vodičmi si vyslúžila označenie hronský lievik, považujú ho za jeden z najrizikovejších úsekov na ceste z Bratislavy do Košíc.
KVETA FAJČÍKOVÁ