„Účinnosť systému HANS, ktorý značne znižuje riziko zranenia jazdcov, je evidentná. Odteraz sa nebudú povoľovať žiadne výnimky. Ak ho niektorý jazdec nebude môcť použiť zo zdravotných alebo iných dôvodov, vedenie tímu ho bude musieť nahradiť iným pilotom,“ uviedla FIA vo vyhlásení.
FIA zároveň tímom pripomenula, že o HANS-e vedeli už dva roky a mali dostatok času nato, aby ho prispôsobili potrebám jazdcov. Polemiku o používaní tohto systému vyvolal fakt, že jazdec stajne Ferrari Rubens Barrichello nepoužíval na víkendovej VC Malajzie spomínaný systém. Organizátori povolili Barrichellovi výnimku na jeho vlastnú žiadosť.
Niektoré tímy však poukázali aj na nevýhody systému. Pilota stajne Minardi Justina Wilsona museli hospitalizovať po tom, ako mu HANS spôsobil zranenie. Dvadsaťštyriročnému pilotovi sa zasekol nerv, čo spôsobil tesný golier na jeho bezpečnostnom systéme. Wilsona museli po odstavení monopostu vyťahovať z vozidla osem minút. Systém podrobil kritike aj Barrichello, ktorý si po jeho používaní sťažoval na bolesti krku a hlavy. (tasr)