Európska komisia pripravila 5 šotov, šesť brožúr v náklade 50-tisíc kusov a 200-tisíc letákov o piatich témach. Na kampani sa za symbolickú odmenu zúčastnia aj olympijskí víťazi vo vodnom slalome bratia Hochschornerovci.
Pod hviezdičkami Európskej únie odohrajú futbalisti medzištátny zápas s Gréckom 30. apríla v Žiline a finále Slovenského pohára 8. mája v Topoľčanoch.
V programových bulletinoch k ligovým zápasom by sa mali objaviť informačné letáky. A na zápasoch budú mať rozložené svoje stany 40 experti na politiku únie. Tento Team Europe bude odpovedať na otázky o dôsledkoch členstva aj na šnúre po 22 okresných a krajských mestách.
(hr, sita, haj)
Vládna kampaň pred referendom o vstupe do Európskej únie by mala štartovať začiatkom apríla a vrcholiť začiatkom mája, dva týždne pred hlasovaním. Pripravujú ju reklamné agentúry Creo Young & Rubicam a Monarch.
Monarch pripravuje tzv. podlinkovú kampaň, to znamená debaty v STV, brožúrky o únii, rôzne akcie, napríklad aj eurodiskotéky. Od 7. mája štartujú v krajských mestách koncerty, povedala Miriam Pevalová z Monarchu.
V krátkych publicistických reláciách by mala známa osobnosť vysvetľovať jasnou rečou pojmy súvisiace s úniou. Dlhšie relácie budú vysvetľovať, čo prinieslo európskym krajinám členstvo v únii. V najčítanejších denníkoch budú publikované komplexné tematické prílohy o únii.
Creo Young & Rubicam je autorom plagátov, brožúr a referendovej zvučky. Slogan na plagátoch bude znieť „Rozhodnutie je v našich rukách“. Motívom kampane sú dve dlane - v jednej je dvanásť európskych hviezdičiek a v druhej jedna hviezda, predstavujúca Slovensko. Pripravené sú šoty pre elektronické médiá.
Mladým ľuďom sa budú napríklad na diskotéke rozdávať pohľadnice s motívom „lepšie je byť dnu ako von“. Tento slogan sa najviac zapáčil poslankyni Monike Beňovej. Kampaň má ľudí hlavne mobilizovať, povedal riaditeľ Creo Young & Rubicam Michal Ruttkay.