„Kvalita v slovenskom školstve sa polarizuje, rozdiely v regiónoch sú výrazné,“ zhodnotil hlavný školský inšpektor Vladislav Rosa. Počet škôl, ktoré zvyšujú kvalitu, podľa neho narastá. Rovnako však stúpa počet škôl, na ktorých kvalita klesá. Vyplýva to zo správy o stave a úrovni výchovy a vzdelávania v školách a školských zariadeniach v školskom roku 2001/2002, ktorú každoročne vypracúva školská inšpekcia.
Napriek nedostatkom si hlavný inšpektor nemyslí, že slovenské školstvo je zlé, zmeny sú však nevyhnutné. „Žiakov musíme naučiť využívať získané vedomosti v praxi. Rovnako musia získať schopnosť vyhľadávať a triediť informácie,“ zdôraznil.
Nedostatočné materiálne vybavenie škôl podľa Rosu spôsobuje, že iba tretina 15-ročných žiakov má možnosť pracovať na škole s informačnými a komunikačnými technológiami. Tretina vybavenia na školách pochádza z verejných zdrojov, dve tretiny zo sponzorských príspevkov. (tasr)