Bratislava 20. marca (TASR) - Situácia v Iraku začína ovládať rôzne oblasti bežného života už aj na Slovensku. Prispôsobiť vojnovému konfliktu a všetkému okolo neho sa museli aj pedagógovia na základných a stredných školách. Vyučovacie hodiny čoraz častejšie pripomínajú diskusné krúžky, počas ktorých sa deti a mládež zaujímajú prečo, kto, dokedy, ale najmä ako sa to dotkne ich života. Potvrdzujú to aj slová riaditeľky Základnej školy na Grösslingovej ulici v Bratislave Valérie Hazuchovej, podľa ktorej medzi najobľúbenejšie hodiny patria v súčasnosti chémia a občianska náuka.
"Na chémii sa deti zaujímajú o nebezpečné látky, ktoré môžu byť vo vojnovom konflikte použité, o to, ako pôsobia na ľudský organizmus. Tiež o to, čo robiť v prípade, že ich zasiahnu. Na občianskej náuke preberajú ľudské práva, a to či majú USA právo zaútočiť," priblížila Hazuchová s tým, že vyučovanie skutočne naberá v týchto dňoch úplne iné dimenzie, pričom žiaci sú oveľa pozornejší a zvedavejší. Ako však dodala, pri rozhovoroch s nimi cítiť, že sú to deti, ktoré poznajú vojnu len z učebníc a z filmov. "Síce sa o problematiku veľmi zaujímajú, ale poznať na nich, že to vnímajú cez svoj detský svet v zmysle, veď nám sa aj tak nič nemôže stať. Že je to ako vo filme, kde stačí odísť z kina alebo vypnúť televízor," konštatovala.
Dianie v Iraku pozorne sledujú aj telesne postihnuté deti zo školy na Mokrohájskej ulici, ktoré však situáciu vzhľadom na svoj hendikep znášajú psychicky oveľa ťažšie ako ich zdraví rovesníci. "Celý deň sú zapnuté televízory. Nič si nechcú nechať ujsť. Z psychického hľadiska to však znášajú dosť zle. Boja sa, či sa stihnú skryť, keby k niečomu došlo na Slovensku, a to aj napriek tomu, že sme evakuáciu už precvičovali. Navyše niektoré deti sú tu bez rodičov a teda to majú ešte ťažšie," informovala zástupkyňa riaditeľky pre ZŠ Daniela Hamšíková.