V ponuke predajcov zvyčajne nechýba stavebné sporenie. Sporiteľne sa spoliehajú hlavne na vlastných obchodných zástupcov. ČSOB Stavebná sporiteľňa spolupracuje s partnermi, ktorých si vybrala podľa ich hospodárenia, zázemia a odporúčaní. „K ďalším požiadavkám patria profesionálne riadenie, motivujúce ohodnotenie siete, vysoká kvalita vzdelávacieho procesu, možnosť ponúknuť náš produkt ako súčasť kompletného finančného poradenstva, kvalita portfólia ostatných produktov,“ vysvetľuje Marta Krejcarová zo sporiteľne.
Hoci si dajú na výbere predajcov záležať, majú aj negatívnu skúsenosť. „Ak zistíme, či už prostredníctvom našich klientov alebo našich vlastných zamestnancov, že nie sú dodržané podmienky vzájomnej spolupráce a do popredia sa dostal len záujem kooperačného partnera, rozhodneme sa zmluvu zrušiť,“ povedala Krejcarová. To sa podľa nej v jednom prípade aj stalo. O koho išlo, sporiteľňa odmietla povedať.
Doplnková dôchodková poisťovňa Credit Suisse Life & Pensions naopak žije hlavne z klientov, ktorých prinesú partneri. „Externí partneri prinášajú väčšinu aktuálnej produkcie,“ povedal Rudolf Adam z poisťovne. Spolupracujú s niekoľkými sieťami. „Vybrali sme si ich na základe ich doterajších výsledkov, personálneho obsadenia a doterajšieho pôsobenia na trhu, ako aj zo skúseností našich sesterských organizácií s týmito partnermi v okolitých krajinách,“ vysvetlil Adam. Podľa neho kvalitu predaja zabezpečuje ich vlastné oddelenie pravidelnými školeniami.
Až okolo desať externých distribučných sietí, ktoré zabezpečujú z 10 až 15 percent predaj životného poistenia, využíva Allianz - Slovenská poisťovňa. „Rozhodujúcim kritériom pri začiatku spolupráce i pri výbere produktov je obojstranný prospech,“ povedala Lucia Bombošová. „Je veľký predpoklad, že ich podiel na predaji bude postupne narastať,“ predpokladá.
Ako doplnkový spôsob využíva distribučné siete predajcov správcovská spoločnosť VÚB Asset Management. Spolupracujeme s OVB pri predaji produktu, vytvoreného v spolupráci s poisťovňou Generali a spoločnosťou SFM. Keďže ide o investičné životné poistenie, klienti sú väčšinou menší. Školenia, predajné postupy, odborné znalosti a monitoring zabezpečuje pre všetky externé siete VÚB AM spoločnosť SFM. (bro)