Recesia robí problémy aj nemeckým novinám

MNÍCHOV - Nemecké mienkotvorné noviny majú problémy. Tradiční inzerenti z dôvodu hospodárskej recesie zadávajú menej inzerátov na nové pracovné miesta a dávajú menej peňazí na reklamu. Hlavnou príjmovou zložkou nemeckých novín je pritom predaj priestoru .

MNÍCHOV - Nemecké mienkotvorné noviny majú problémy. Tradiční inzerenti z dôvodu hospodárskej recesie zadávajú menej inzerátov na nové pracovné miesta a dávajú menej peňazí na reklamu. Hlavnou príjmovou zložkou nemeckých novín je pritom predaj priestoru pre automobilovú, pracovnú a bytovú inzerciu, čo im zaručuje zhruba 60 percent celkového obratu.

Mediálni manažéri reagujú klasickým spôsobom - zvýšili cenu novín a okresali náklady. Renomovaný denník Frankfurter Allgemeine Zeitung buď prepustil alebo poslal do predčasného dôchodku približne sto redaktorov. Ďalších 150 žurnalistov muselo opustiť denník Frankfurter Rundschau. Die Welt spojil redakčné kapacity s Berliner Morgenpost a znížil počet novinárov o rovnú stovku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Úsporné opatrenia neobišli ani Süddetsche Zeitung. V sobotu uverejnil jeho vydavateľ rozhodnutie, že ruší regionálnu prílohu pre Severné Porýnie-Vestfálsko. Redaktori na to reagovali tvrdým protestom. Vyzdvihli absolútnu nutnosť zachovať kvalitatívnu úroveň Süddeutsche Zeitung aj v týchto ťažkých časoch.

Konateľ Süddeutsche Verlag Klaus Josef Lutz síce hovoril uznanlivo o kvalite regionálnej prílohy, zdôraznil však jej nevýhodnú nákladovú stránku. Nemeckom kolujú zaručené správy o ďalších plánovaných radikálnych krokoch vydavateľa Süddetsche Zeitung - o zrušení piatkového farebného magazínu a sobotnej literárno-intelektuálnej prílohy.

Za problémami veľkých nemeckých novín nestojí len hospodárska recesia, ale aj internet. Čoraz viac ľudí hľadá prácu, nové autá či byty na príslušných webových stránkach. Noviny tak strácajú časť čitateľov, ktorí boli zaujímaví pre dve tretiny inzerujúcich firiem.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 743
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 669
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 735
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 696
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 683
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 260
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 216
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 296
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu