ľudských zdrojov sa nevenovala potrebná pozornosť. V dnešnej dobe si však žiadna firma nemôže dovoliť zanedbať oblasť personalistiky, ak nechce stratiť dobrých zamestnancov alebo ak chce uspieť v konkurencii so špičkovými firmami. Keď klient nemá dostatočne dobrú predstavu o tom, čo všetko potrebuje a čo sa dá robiť, navrhujeme mu nielen jednotlivé aktivity v tejto oblasti, ale aj ich priority.
Zahraniční partneri prinášajú inú firemnú kultúru
O niektoré aktivity sa slovenské podniky a organizácie začali vo zvýšenej miere zaujímať špeciálne v tomto období, keď sa chystáme na vstup do Európskej únie. Do slovenských podnikov vstupuje čoraz viac zahraničných partnerov - inú firemnú kultúru prinášajú nemecké a inú napríklad americké firmy. „Ale nie sú to dramatické rozdiely. Pretože ak firma chce byť úspešná, potrebuje mať dobrých a výkonných ľudí. A to je spoločný menovateľ pre všetkých,“ hovorí Lívia Osvaldová. „V poslednej dobe však narastá počet firiem, ktoré chcú komplexné a na mieru šité poradenstvo. Veľká pozornosť sa dnes venuje práve príprave ľudí na zmeny a všade tam kde vstúpil zahraničný partner treba v rámci poradenstva akcentovať to, ako čo najlepšie pracovať v zmenených podmienkach.
Naši klienti často potrebujú zistiť, aká je ich firemná kultúra, alebo ako vnímajú zamestnanci chystané zmeny. Niekedy potrebujú napríklad odhadnúť potenciál ľudí vo firme - či už pre ďalší individuálny rozvoj pracovníkov, alebo pre manažérsku prácu.“
Spolupráca s poradenskou firmou je pre organizácie
efektívnejšia
V súčasnom dynamicky sa meniacom prostredí už väčšina firiem využíva aspoň niektoré služby profesionálnych personálnych spoločností - aj preto, že mnohé aktivity sa robia iba nárazovo a pre podnik nie je ekonomické mať v internom zamestnaneckom stave rôznych špecialistov. A pre niektoré projekty je vhodnejšia externá spolupráca aj preto, že nestranný subjekt je potrebný napríklad pri riešení sporov, ktoré zúčastnené strany nechcú riešiť súdnou cestou. Spoločnosť Managmenet Partners Group preto oslovujú klienti aj vtedy, keď potrebujú použiť metódu mediácie, ktorá je v takýchto prípadoch úspešná.
Outplacement je tiež oblasťou, ktorej význam v dnešnej dobe narastá. Keď sú outplacement projekty dobre pripravené, dá sa redukcia počtu pracovníkov urobiť humánnejšie a s lepším imidžom pre firmu aj pre zostávajúcich zamestnancov.
„Spolupráca s firmami sa začína väčšinou u jedného produktu a postupne, ak je klient spokojný, sa rozšíri aj na iné oblasti,“ hovorí Lívia Osvaldová. „Dlhodobá spolupráca je výhodná, aj preto, že klienti vidia postupom času efekt poradenských služieb, aj preto, že sa naučia lepšie zadefinovať svoje predstavy.“ (gal)