Aj top manažéri sa musia stále vzdelávať a zdokonalovať

Slovenský trh práce sa podľa reálnych potrieb firiem a organizácií formuje iba krátky čas. Rovnako krátko sa u nás pohybujú spoločnosti, ktoré pracujú v oblasti vyhľadávania pracovníkov pre rôznych zamestnávateľov. Spýtali sme sa preto Dr. KLEMENSA WERSON

IGA, riaditeľa pre strednú a východnú Európu zo spoločnosti Target, ako vidí prácu takýchto agentúr u nás.

* Čo si myslíte o situácii na Slovensku: je tu dostatočný počet kvalifikovaných a dobre pripravených ľudí na pozície v top manažmente?

„Nie, na slovenskom trhu nie je dosť ľudí pre pozície vo vrcholovom manažmente. V každodennej praxi vidíme aké náročné je nájsť takých ľudí. Naším cieľom je vždy prezentovať klientovi malú skupinu troch až piatich najlepších kandidátov na konkrétnu pozíciu, aby si mohol vybrať. Pre to, aby sme dosiahli tento výsledok, musíme v priebehu jedného projektu obyčajne kontaktovať asi stovku ľudí.“

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

* Prečo tu nie je dosť takýchto ľudí?

„Na jednej strane uplynulých desať rokov nebolo dostatočne dlhým časovým úsekom na to, aby sa dokázal vypracovať dostatočný počet skúsených manažérov. Na druhej strane požiadavky na kvalitu stále rastú. Preto sa aj top manažéri musia stále vzdelávať a zdokonaľovať. To, čo vyhovovalo pred tromi rokmi už požiadavkám dnešnej doby nevyhovuje.“

* Aké metódy vyhľadávania vhodných kandidátov používate?

„Vo firme Target kombinujeme dve metódy headhuntingu. „Moderný headhunting“ a „tradičný headhunting“. Tradičný spôsob spočíva v tom, že kontaktujeme ľudí, ktorých už poznáme z rôznych zdrojov, podujatí, alebo predchádzajúcich projektov. Spýtame sa ich, či by mali záujem o nové pracovné miesto, alebo či nemôžu odporučiť niekoho iného.

SkryťVypnúť reklamu

V modernom headhuntingu systematicky oslovujeme všetkých manažérov na určitých pozíciách, i keď ich nepoznáme. Sú v centre nášho záujmu, pretože pracujú v správnych firmách na správnych pozíciách. Tento spôsob práce sa dá prirovnať k prieskumu trhu.

Vytvorili sme unikátnu kombináciu týchto dvoch metód. Naším cieľom je sledovať celý trh práce a vybrať pre nášho klienta skutočne tých najlepších.“

* Akým spôsobom si budujete vlastnú databázu ľudí, ktorí sú vhodní pre pozície v top manažmente?

„Máme vynikajúcu databázu. Tento systém bol navrhnutý špeciálne pre potreby headhuntingu Targetu a naši programátori ho stále zdokonaľujú a každý týždeň dopĺňajú. V tomto systéme zhromažďujeme údaje o všetkých kandidátoch získaných obidvomi headhuntingovými metódami. Dopĺňame ho tiež tými ľuďmi, ktorí sa s nami skontaktujú z vlastnej iniciatívy - prihlásia sa napríklad na našej domovskej stránke www.targetfuture.com. V našom databázovom systéme môžeme vyhľadávať podľa vzdelania, skúseností, jazykových znalostí, platových podmienok a podobne. Je to veľmi dômyselný nástroj.“

SkryťVypnúť reklamu

* Je osobný rozhovor dôležitý na to, aby ste získali čo najviac spoľahlivých informácií o sľubných kandidátoch?

„Osobný rozhovor je kľúčovým krokom na ohodnotenie kandidáta a na to, aby sme ho porovnali s očakávaniami nášho klienta. Pre pozície v manažmente je rozhovor najdôležitejšou časťou našej práce. Preto si nedokážem predstaviť, že by bol tento zásadný krok nahradený získavaním ľudí on-line procesom. Človek potrebuje „cítiť“ a zažiť druhého človeka. Väčšinu takzvaných osobnostných schopností každého uchádzača dokážete ohodnotiť iba v osobnom rozhovore.

Používame aj spôsoby on-line náboru - napríklad našu domovskú stránku, kde sa záujemcovia môžu priamo prihlásiť. Toto je spôsob ako osloviť viac ľudí a urobiť prvý výber z hľadiska požiadaviek, ktoré je možné posúdiť objektívne, ako vzdelanie, jazykové schopnosti a podobne.

SkryťVypnúť reklamu

* Ako testujete schopnosť kandidátov vyrovnať sa so stresovými situáciami?

„Ak je to potrebné, dokážeme kandidátom pripraviť dostatočne stresovú situáciu počas rozhovoru. Rozliční konzultanti našej firmy kladú mnoho otázok v rôznych jazykoch. Takto získame dobrú predstavu o tom, ako jednotliví ľudia reagujú.“

(gal)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 716
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 389
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 4 917
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 564
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 719
  6. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 461
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 081
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 739
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu