agentúre je do ureitej miery prestížnou záležitos?ou aj u nás. Váš kamarát slobodný umelec - intelektuál síce obeas ohaoa nos, ale na druhej strane vie, že mu vždy môžete požiea? menšiu sumu peoazí.
Je to ve3mi zaujímavá tvorivá práca (nielen na kreatívnom oddelení) a teoreticky sa dá z nej slušne ži?. To3ko najdôležitejšie pozitíva.
Vo ve3kej reklamnej agentúre má však Zákonník práce svoje miesto len niekde na polieke, a nie v praxi. Do roboty chodíte zhruba na deviatu, odchádzate až kei uznáte, že už odís? môžete. Nede3a je easto pracovná, štátne sviatky v polovieke týždoa sa zvyeajne ignorujú. Ste eastým zákazníkom najbližšej veeierky, máte 10 až 25 dní dovolenky - z minulého roka. Hoci sa hovorí, že do noci svietiace okná firiem nesvedeia o pracovitosti 3udí, ale o ich neschopnosti, ve3ké reklamné agentúry sú v tomto, pod3a moa, výnimkou. Malé tímy 3udí musia permanentne zvláda? obrovské množstvo easovo nároenej práce. Preeo ich nezamestnajú viac? Predstavte si výrobný podnik, ktorý predá len malú eas? z toho eo vyrobí. Reklamné agentúry sú na tom podobne, akurát vstupnou surovinou v tomto prípade je vlastná mozgová hmota. Nemôžu si jej dovoli? viac. Navyše, naozaj dobrých kandidátov na prácu v reklamnej agentúre je relatívne málo a každý omyl v personalistike je bolestivý pre obe strany.
Ak však máte záujem, môžete postupova? ako ja v roku 1993. Oslovil som najväešiu reklamnú agentúru, posilnil som ego jej manažmentu informáciou, že sa mi páeia niektoré ich reklamy, povedal som, že by som si to chcel vyskúša? a spýtal som sa, ei by ma nezobrali na pár týždoov, budem pracova? zadarmo. Prijali ma najprv na skúšku a po dvoch týždooch do pracovného pomeru. Popri ostatných predpokladoch vám musí vyhovova? tímová práca a musíte neustále prejavova? stopercentnú spo3ahlivos?. Tím s vami poeíta, nemôžete vypadnú?. Bo3avý zub je nie. Budete sa neustále u zubného lekára objednáva? a potom ruši? termíny, lebo nebudete môc? prís?. Jeden môj kolega chodieval do práce s eerstvo zlomenou k3úenou kos?ou, pretože práve pracoval na k3úeovom projekte. Chrípku si v robote podávate, kým ju nevyskúšajú všetci. Kei som nastúpil, myslel som si, že práca v reklamnej agentúre sa dá vydrža? zhruba dva roky. Zostal som viac ako devä?. Ve3mi ma to bavilo.
Nemôžem garantova?, že to vyjde aj vám. Musíte ma? aj š?astie a narazi? v správny eas na správne typy 3udí, ktorí vám dajú príležitos?. Reklamné agentúry h3adajú originálne mozgy neustále. OLIVER LIPPO
autor pracoval v reklamnej agentúre Soria and Grey, v súeasnosti je riadite3om marketingu spoloenosti Tipos