Medzinárodná manažérska súťaž Euromanager má už svojho národného víťaza. SME už informovalo o histórii tejto súťaže, ktorá tohto roku po prvýkrát prišla aj do Slovenskej republiky. Podstatou súťaže je simulácia firemného prostredia založená na počítačovom spracovaní fiktívneho trhu s cieľom dosiahnuť najvyššiu cenu za akciu a najlepší trhový potenciál. Ide o najväčší projekt v oblasti riadenia a stratégie na svete.
Úspešné prepojenie teórie s praxou
Podľa slov Silvie Liptajovej, manažérky spoločnosti Recruitment International, ktorá sa stala organizátorom súťaže v Slovenskej republike, bolo prvé kolo veľmi úspešné. „Ako všetci vieme, je vždy ťažké začínať. A my sme nevedeli predvídať, či sa tento produkt na Slovenskom trhu uchytí, veď podobných projektov je na svete relatívne veľa,“ povedala Liptajová. „Aj keď v prípade Euromanagera sa jedná o kombináciu národného a medzinárodného prepojenia teórie s praxou, aj o významnú spoločenskú udalosť.“
V prvom ročníku sa zúčastnilo okolo 200 účastníkov, rozdelených do 36 súťažných tímov. „Počet zúčastnených, aj skutočnosť, že do súťaže sa zapojili študenti prakticky zo všetkých vysokých škôl Slovenska, je možné celkom oprávnene považovať za úspech,“ konštatovala manažérka Recruitment International Silvia Liptajová.
Rozhodujú rýchle a správne rozhodnutia
Víťazom medzinárodnej súťaže Global Management Challenge - Euromanager SR 2003 sa stal zmiešaný tím študentov z VŠE Praha a z Právnickej fakulty University Karlovej, vedený koordinátorom Ladislavom Králom. Tento tím prejavil dostatočné znalosti, prehľad a aktivitu v daných oblastiach a bol schopný prijímať rozhodnutia v správnom čase. Na druhom mieste sa umiestnil tím z Fakulty manažmentu Univerzity Komenského v Bratislave, vedený koordinátorom Ondrejom Javorkom. Ako priznal Ladislav Král: „Tento slovenský tím bol veľmi silným konkurentom. Počas celého priebehu národného finále nám šliapal na päty.“c Druhé miesto slovenského tímu je o to cennejšie, že sa zúčastnil tohoto projektu vôbec po prvýkrát, zatiaľ čo český tím mal možnosť otestovať si svoje schopnosti už v minulom roku v českej edícii projektu Euromanager.
Na otázku, v čom vidí prínos projektu Euromanager, odpovedal koordinátor tímu z Univerzity Komenského Michal Sojka, že tento projekt im dal možnosť overiť si svoje teoretické skúsenosti v prostredí, ktoré je veľmi blízke realite a podmienkam trhu, vyskúšať si rolu manažéra a potvrdiť si, aká dôležitá je tímová spolupráca a koordinácia pri riadení virtuálnej spoločnosti.
Víťazi - smer Macao
Národné finále sa uskutočnilo v priestoroch spoločnosti BPP International, ktorá je jedným z oficiálnych partnerov. Potom boli v hoteli Devín slávnostne vyhlásení víťazi za účasti zástupcov akademických kruhov, hlavných partnerov projektu – Microsoft, Accenture, Carrefour a ostatných oficiálnych a mediálnych partnerov. Na záver vystúpil Predseda Medzinárodného organizačného výboru, pán Pedro Alves Costa. Vyjadril uspokojenie nad organizáciou a priebehom prvého ročníka projektu Euromanager na Slovensku, ktorý sa stretol s veľkým záujmom a popularitou medzi študentmi a „Euromanagermi“.
Víťazi obdržali MS Office XP od jedného z hlavných partnerov, spoločnosti Microsoft a špecializované školenie v oblasti manažmentu a knihy od spoločnosti BPP International.
Svetové finále sa uskutoční 25. – 26. marca v Macau, kde sa stretnú víťazi národných finále z Nemecka, Francúzska, Talianska, Číny a ďalších krajín.
O súťaži EUROMANAGER Súťaž bola prvýkrát uvedená v Portugalsku v roku 1980. Od tej doby sa rozšírila do 11 krajín po celom svete (budúci rok pribudnú ďalšie 2 – 3). V Slovenskej republike prebehla po prvýkrát. Špecifikom u nás bola účasť zdarma pre študentov vysokých škôl. Ako pre SME potvrdila Silvia Liptajová, manažérka spoločnosti Recruitment International, ktorá u nás súťaž organizuje, študenti budú mať možnosť zúčastniť sa zdarma aj v budúcom ročníku, ktorý začne tento rok. Registrácia by mala začať prebiehať už onedlho, a to predovšetkým prostredníctvom internetu a prezentácií na Vysokých školách. Súťaž samotná je počítačovou simuláciou imaginárneho trhu. Jednotlivé 3 až 5 členné tímy spolu súťažia a víťazom sa stáva ten tím, ktorého spoločnosť v priebehu niekoľkých kôl dosiahne najvyššiu ceny akcií. Súťažiaci rozhodujú o stave svojej spoločnosti prostredníctvom časovo obmedzených rozhodnutí v oblasti marketingu, výroby, ľudských zdrojov, logistiky a financií. |