
FOTO SME - ĽUBOŠ PILC
ti sa bude rozhodovať podľa výsledkov hospodárenia tejto služby. Predstavenstvo Železničnej spoločnosti sa zíde v pondelok.
Funkcionári Odborového združenia železničiarov tvrdia, že železnice o zrušení naozaj uvažujú a argumentujú údajnou neefektivitou služby. „My máme informácie, že je to produkt zákazníkmi žiadaný,“ povedal podpredseda odborového združenia Peter Rozložník.
Spešniny sú pomerne využívanou službou železníc. Princíp je podobný ako posielanie balíkov poštou, ale spešniny môžu mať väčší rozmer.
V spešninovej pokladnici vo Zvolene včera nevedeli o možnom konci služby nič. V Žiline pokladníčka hovorila, že zatiaľ sa ešte nebude rušiť, lebo ju využíva dosť ľudí.
V Bratislave už čosi počuli: „Ale nevieme, odkedy to zrušia, alebo či to napokon nechajú. My sa všetko dozvedáme ako poslední,“ povedala pokladníčka spešnín na Hlavnej stanici. Jej vedúci dodal, že o rušení sa všeličo povráva, ale na každú ďalšiu otázku odpovedal neviem. Nevedel povedať, ani čo sa najviac vozí ako spešnina a kto službu najviac využíva. V spešninovej pokladnici tvrdili, že zákazníkmi sú najmä súkromní podnikatelia.
Železnicou sa dajú posielať balíky vážiace desiatky kilogramov a veľké aj ako paleta. Bežne sa ako spešniny prevážajú aj kusy s dĺžkou dva metre. Maximálna hmotnosť a veľkosť spešniny závisí od stanice, z ktorej, alebo do ktorej je balík posielaný. Železnice zaručujú, že spešninu doručia do 24 hodín.
Pošta doručuje balíky len do tridsať kilogramov, doručí ich však až domov, prípadne na najbližšiu pobočku pošty. Podobné služby ponúkajú aj kuriérne firmy, ale sú drahšie. (rf)