Kampaň má lákať na referendum

BRATISLAVA - Predreferendovú kampaň budú pripravovať dve reklamné agentúry - Creo/Young & Rubicam a Monarch. Komisia ich vybrala túto stredu - dva mesiace pred referendom. Do druhého kola konkurzu pôvodne postúpilo 5 agentúr.

Výkonný riaditeľ Creo/Young & Rubicam Michal Ruttkay upozornil, že agentúry robia len mobilizačnú, nie vysvetľovaciu kampaň o výhodách alebo nevýhodách vstupu do únie. „Našou úlohou je mobilizovať ľudí, aby prišli na referendum a tomu je podriadené aj načasovanie kampane v cykle 3-4 týždne pred referendom,“ povedal.

Ruttkay je jedným z poradcov prezidenta Rudolfa Schustera. Jeho agentúra pripravovala v roku 1998 predvolebnú kampaň pre SOP a potom aj pre prezidentského kandidáta Schustera. Na otázku SME, či existuje nejaká spojitosť medzi miestom poradcu a víťazstvom v konkurze, a či neprišla pomoc od hlavy štátu, Ruttkay odpovedal: „Myslím si, že by si to nikdy nedovolil. A skutočnosť je, že som prezidenta minimálne rok nevidel.“

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Vo výberovej komisii mali byť aj dvaja mediálni experti. „Myslím, že som tam nevidel žiadneho,“ povedal Ruttkay. Dodal, že na začiatku jedného predstavili. „Myslím, že to bol pán Alner, ale ten nebol určite prítomný.“ Kto sedel vo výberovej komisii, sa nám v piatok nepodarilo zistiť.

Creo má na starosti spracovanie mediálnej komunikačnej stratégie kampane, vymyslí znelku, slogan, pripraví rozhlasové a televízne šoty, letáky, plagáty a brožúry. Zabezpečí aj vysielanie šotov vo verejnoprávnych a súkromných elektronických médiách a inzerciu v tlači.

Monarch zabezpečí vysielanie diskusných a publicistických relácií o Európskej únii, tematické prílohy o únii v najčítanejších slovenských denníkoch a kultúrne podujatia v regiónoch.

Víťazné agentúry čaká ešte podpis zmluvy s Úradom vlády. Na ich časť kampane je vyčlenených 29,5 milióna korún.

SkryťVypnúť reklamu

(hr)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 801
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 423
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 890
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 781
  5. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 3 564
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 324
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 209
  8. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 1 770
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu