A ako to už na jar býva, keď zeleň nezadržateľne ženie svoje púčiky v list, tak aj v mnohých automobilistoch pučí túžba po novom, dokonalejšom, bezpečnejšom či výkonnejšom aute. Drvivá väčšina návštevníkov autosalónu prichádza kvôli silnému zmyslovému zážitku z nových nablýskaných modelov áut. Veď automobilový priemysel sa snaží zachytiť pozornosť potenciálnych zákazníkov každoročným dodávaním noviniek na trh.
Za týmto účelom pôsobia autosalóny ako priekopníci - z ktorých prvý tohtoročný slovenský autosalón v Bratislave už netrpezlivo klope na dvere.
13. ročník výstavy Autosalón/Autoservis a 3. ročník výstavy Motocykel sa bude konať v bratislavskej Inchebe v dňoch od 18. - 23. marca 2003, iba dva dni po skončení Autosalónu v Ženeve. Pre verejnosť sú vyhradené dni 19.-23. marca v čase od 9.00 -18.30 hod. Cena vstupenky pre dospelú osobu je 80,- Sk. Príjemným prekvapením pre vystavovateľov je rozšírenie výstavného priestoru novej haly B o 3500 m2 výstavnej plochy a dobudovanie infraštruktúry tejto haly, ktorá od minulého roka mení kvalitu výstavného priestoru, poskytovaných služieb ako aj celkový vzhľad výstaviska.
Prekvapením pre návštevníka by mal byť počet prezentovaných značiek osobných a úžitkových automobilov a motocyklov. Ďalšou novinkou pre návštevníkov budú nové Auto-hifi, LPG a Caravan sekcie. Nebudú chýbať osvedčené crash testy, vyhlásenie súťaže Auto Salónu, ankety Motocykel roka a vyše 50 noviniek z oblasti osobných, úžitkových automobilov a motocyklov. Medzi vystavovateľmi nájdeme značky Mercedes, Porsche, Bentley, Lam- borghini, Alfa Romeo, Jaguar a iné.
Nebudú chýbať ani tie najhorúcejšie novinky zo Ženevy. Spomeňme aspoň niektoré: Mercedes E combi a CL kabriolet, Peugeot Partner, Citroën C3 Pluriel, Nissan Micra, Mazda 2. Zaujímavá bude určite štúdia auta budúcnosti C Crosser, Toyota Avensis a iné.
Z motocyklov stojí za zastavenie jazdný simulátor v stán- ku Hondy, motocykel Honda RC211V majstra sveta Valentina Rossiho, novinka CBR600RR …
Hoci medzi dovozcami zaznievajú hlasy, ktoré dva autosalóny ročne na malý slovenský trh považujú za luxus, skutočnosť je taká, že záujem o vystavovanie v Bratislave je veľký. Veď podľa niektorých zdrojov pokrýva Bratislava s okolím až 40% trhu v predaji osobných automobilov. Bratislavský autosalón má teda po komerčnej stránke silné postavenie, napriek tomu že nie je zaradený do oficiálneho kalendára O.I.C.A- zahŕňajúci 19 prestížnych svetových automobilových výstav.
Návštevníci z radov odbornej a laickej verejnosti napriek tomu budú môcť obdivovať najnovšie modely v plnej kráse, ich predajcovia predstavia technické novinky, a nakoľko sa Slovensko stáva vedúcou krajinou v počte vyrobených automobilov na obyvateľa poďme sa pozrieť čo nám poprední svetoví výrobcovia pripravili za lahôdky.
BEATA PLACHÁ