Internet v Revúcej? Prečo nie. Ale internetový obchod? Andrea Tokárová ho má. Celý sa vojde na jeden stôl v obývačke, na ktorom je počítač, tlačiareň a zopár papierov. Okrem toho má ešte aj jeden normálny obchod s cédečkami oproti cez ulicu. Ktorý z nich je ziskový? Ten virtuálny.
„Slováci sú hravý národ, radi riskujú,“ hovorí spokojne Peter Dostál, ďalší majiteľ internetového obchodu, tentoraz z Bratislavy. Zarába čoraz viac, pretože jeho tovar je na internete lacnejší ako v normálnom obchode. Jeho klienti však sú často aj bohatší ľudia, ktorí nemajú ani potuchy o bežných cenách. „Na Mikuláša sa bez problémov predávali aj balíčky sladkostí za štvornásobok normálnej ceny,“ hovorí.
To, čo pred niekoľkými rokmi vyzeralo ako dobrodružstvo internetových fanatikov, sa dnes stáva na Slovensku dobrým biznisom. Marek Farkaš, ktorý s tým začínal v roku 1996 medzi prvými, nedávno firmu predal, „aby som získal slobodu“. Koľko na tom zarobil, neprezradil.
Minulý rok nakupovali cez internet dve percentá Slovákov, zatiaľ to síce nie je veľa, ale internetoví obchodníci veria, že z ich obchodu sa stane obľúbený spôsob nakupovania lenivých a inteligentných.