Aktuálne témy v personalistike
Hneď na úvod prvého dňa konferencie vystúpi minister práce, sociálnych vecí a rodiny Ľudovít Kaník so svojou prednáškou „Euromanažér a európska pracovná sila“. Po ňom bude nasledovať príspevok predsedu Úradu pre štátnu službu Ľubomíra Plaia pod názvom „Stratégia riadenia ľudských zdrojov v štátnej službe“. Bude sa v ňom venovať problematike ľudských zdrojov v štátnej správe a bude hovoriť aj o tom, aké potrebné je efektívne personálne riadenie, či spoločný systém hodnotenia. Dotkne sa aj pripravovanej systemizácie v štátnej službe a stratégie riadenia ľudských zdrojov z hľadiska takých súčasných a budúcich potrieb verejnej správy, ktoré by mali byť v súlade so štandardmi platnými vo vyspelých
Karen Good zo spoločnosti Invensys plc. Londýn má pripravenú prednášku na tému „Vplyv zahraničných investícií na zmenu slovenského trhu pracovnej sily“. Bude hovoriť o faktoroch, ktoré vplývajú na rozhodovanie zahraničných investorov, najmä v súvislosti s náborom potenciálnych zamestnancov, a špeciálne s „lovom mozgov“ na kľúčové pozície vo firmách. Účastníci možno nájdu aj odpoveď na otázku, aký bude mať dopad integrácia Slovenska do EÚ v roku 2004 na oblasť personalistiky.
Prakticky: Ako osloviť najlepších a ako si ich udržať
V rámci konferencie sa uskutoční aj niekoľko workshopov. Martin Čambor z DHL Slovakia pripravil na tému „Flexibilný kompenzačný balík“ workshop, ktorý sa zameria na trendy vývoja zamestnaneckých výhod v rámci vyspelých európskych krajín. Prediskutujú sa tu témy, ako vzniká flexibilný kompenzačný balík, aké sú jeho súčasti a ich nákladová výhodnosť, Incentive Points Programme, či Cafeteria Approach ako úspešné riešenie zamestnaneckých výhod vo vyspelých spoločnostiach.
Martina Šmidochová a Jiří Devát z firmy Microsoft CZ poukážu na problematiku personálneho marketingu na európskom trhu pracovnej sily. Firma je totiž neustále sa meniaci a živý organizmus a personálne riadenie musí reagovať na rýchlo sa meniaci trh práce. Workshop ponúkne možnosť naučiť sa, ako personálnym marketingom osloviť tých najlepších, a to nielen atraktívnou ponukou, ale aj budovaním imidžu kvalitného zamestnávateľa. Samozrejme, aj zamestnancov vnútri spoločnosti treba neustále motivovať vytváraním vhodných faktorov, ktoré vedú k zvyšovaniu produktivity práce. Po vstupe Slovenska do EÚ, keď budú naše firmy čeliť zahraničnej zamestnávateľskej konkurencii, bude táto otázka ešte aktuálnejšia.
Mladí ľudia sa prirodzene zaujímajú o témy budúcnosti
Posledným workshopom konferencie bude „Význam interkulturálneho manažmentu v prístupovom procese Slovenska do Európskej únie“. Pripravilo ho študentské združenie AIESEC Slovensko. Práve čerství absolventi sú v tomto turbulentne sa meniacom globálnom prostredí vystavení konfrontácii s inými kultúrami; mladí ľudia sa ako obchodní partneri, zákazníci, či zamestnanci veľmi skoro aktívne zapoja do každodenného života firiem a organizácií. Komunikácia medzi rôznymi kultúrami bude mať totiž v budúcnosti stále väčší význam a ak ju slovenské firmy a ich zamestnanci pochopia a zvládnu, prinesie im to šancu na úspech na otvorenom európskom trhu.
AIESEC Slovensko je zároveň organizátorom 8. ročníka podujatia Národné dni kariéry 2003, ktoré sa uskutoční 20. a 21. marca v priestoroch Výstaviska Bratislava na Prievozskej ulici. Ide o stretnutie a výmenu informácií medzi zástupcami významných spoločností, pôsobiacich na slovenskom trhu a študentmi slovenských vysokých škôl, ktorí sú ich potenciálnymi zamestnancami.
(Ďalšie informácie nájdete aj na stránkach SME a portálu zoznam.sk aj rádia Express, ktorí sú mediálnymi partnermi, prípadne priamo na adrese www.mpg.sk.)
Autor: ®