Stocholm Records/Universal 2003
Marie: „Ó, sme tu opäť, s tretím albumom… Verili by ste tomu?“ Amit: „To je šialené, ďalší rok a ďalší album.“ Dhani: „To je neskutočné… Šialené!“ Len Sara si nerobí ťažkú hlavu, že disko napodobenina skupiny ABBA prežila veľkú slávu a aj to po nej a funguje ďalej. Ak už nič iné z tej hudby nemá, tak aspoň „môžem robiť, čo chcem, navštíviť krajiny, ktoré chcem, mať rodinu, akú chcem a priateľov po celom svete, ktorí mi držia palce.“ Nestačí to na to, aby sa miešaná girl-boy-band smiala každé ráno, keď sa zobudí?
New Arrival je vizuálnym príjazdom do hypremodernej diskotéky v štýle japonského megacity, ale hudobne tak, aby tomu rozumeli aj tínedžeri z malého poľského mestečka alebo thajskej chatky. Náš obdiv patrí rockerovi, autorovi a hosťovi jednej z piesní Alice Cooperovi, ktorému je už asi naozaj všetko jedno.
Lisa Stansfield: Biography - The Greatest Hits
BMG 2002
Pamätáte sa na tú neuveriteľnú podobnosť Supermana a Lisy Stansfield vďaka špirálovej kučere nalepenej na čele? Britská legenda popovej scény vydáva svoj prvý výberový album najväčších hitov plus album remixov alebo aj DVD a jej imidž sa zmenil na nepoznanie. Chytľavo, popovo-funky-soulové refrény si s radosťou pripomína toľko ľudí, že Lisin album je v rebríčku UK album charts na treťom mieste.
A pamätáte sa na pesničky This Is the Right Time, All Around the World alebo Never, Never Gonna Give You Up? Boli to vlastne skvelé songy, poznačené napočúvanou Dianou Ross, Marvina Gayea a Barryho Whita. Jej prvá kapela bola Blue Zone, s ktorou hneď dostali zmluvu od Arista Records. Prelom znamenal až hit All Around the Word v roku 1989, ktorý pomohol predaju albumu Affection v množstve 4, 5 milióna kópií. „Ľudia sa ma pýtajú, prečo nevydávam platne častejšie,“ hovorí Stansfield. „Je však fér vydať album až vtedy, keď máte pokope veľa dobrých piesní.“ Vydavateľstvo sa chystá zremastrovať všetky jej albumy a Lisa Stansfield zatiaľ vystupuje len tak, pre radosť v malých anglických kluboch.
Ani DiFranco: Evolve
Righteous Babe 2003
Pop nikdy nebol tým správnym tónom muzikantky Ani DiFranco. Z punk-folku sa prehrala posledne až k džezovým jammovačkám s kapelou, stále však s prenikavo režúcimi textami energického pozorovateľa. Ako píše Rolling Stone, počas cesty naakumulovala viacero zručností: naučila sa používať akustickú gitaru a jej hlas zmäkol, akoby sa v ňom nahromadila nežnosť.
Toto estetické putovanie rozdelilo fanúšikov na dva tábory - jedným chýbala stručnosť a jasná ráznosť, druhým sa páčilo to rôznorodé kolísanie. Album Evolve sa prihovára obom stranám jednak experimentálnosťou, ale aj sústredením sa na základ, na polohu, v ktorej sa našla. Ústretovejšie melódie by však mohli pomôcť albumu dostať sa ešte ďalej.
Erasure: Other People‘s Songs
Mute 2003
Rolling Stone ich nazýva eurotrashovým dance-popovým Buddym Hollym. Člen britského dua Vince Clarke panuje na vrchole new-wave skladateľov pesničiek, ktoré skladal raz pre Depeche Mode, potom s Yazoo a nakoniec ostal pri spevákovi Andym Bellovi v Erasure. Other People‘s Songs je odvážnym projektom - staré hitovky od cudzích muzikantov v štýle eurotrash ako z osemdesiatych rokov. Jeden kúsok je obzvlášť vydarený: keď Bell upraví Frankovu Sinatrovu baladu Ebb Tide diskobeatmi a smiešne tenkým hlasom finišuje na konci.
Na albume nájdeme piesne od Petra Gabriela, Righteous Brothers, Buddyho Hollyho, Buggles a dokonca Elvisa Presleyho. Všetky zjednocuje hravý zvuk Erasure a chuť Andyho Bella zaspievať rozmanitý repertoár. „Môj pohľad na prácu bol ten, že som spevákom, ktorý miluje veľké piesne.“